Wanita ini beri alasan sibuk kerja, Doktor tersentak dengan alasan itu setelah anaknya tenat tak diberi makan 2 minggu

Kecvaian ibu bapa terhadap anak kecil bukanlah isv as1ng dalam masyarakat masa kini. Malah kebanyakan lnsiden yang berlaku adalah kerana ibu bapa zaman sekarang sibvk mengejar kemewahan.

Begitulah gambaran piIu dikongsi oleh doktor bernama Ana Yasmin Azmi tentang pengalaman mer4wat seorang anak kecil yang sangat ten4t di Jabatan Kecem4san.

Ibu langsung tak kisah anak sampai tinggaI tuIang.. tak ada tenaga cuma mampu gerak mata je.

Siapa sangka, pada usia yang terlalu muda sepatutnya mereka dikasihi tetapi tldak apabila si kecil ini malah dibiar keIaparan oleh ibunya. Kanak-kanak berkenaan dikatakan tiba di pusat perubatan tersebut dalam keadaan n4fasnya tercvngap-cvngap sambil mengadv pen4t.

Lebih mervntun jiwa lagi, anak terbabit dilihat seolah-olah tlada tenaga di samping hanya mampu menggerakkan matanya sahaja.

SeIamba cakap bvsy kerja.. 2 minggu anak tak makan, hanya minum air saja tapi mak masih rasa ‘ok’.

Melihat pada fizikalnya yang tldak berm4ya, Dr Ana malah tersent4k saat mendengar jawapan si ibu tentang punca anaknya dalam keadaan sebegitu. Apa yang menyedlhkan lagi, tlada sedikit pun r1ak bersaIah di wajah wanita terbabit sewaktu anaknya dit0lak ke Unit Rwatan Rapi (lCU).

Sumber : Twitter anayasminazmi, kd