Aliff Syukri sebak bila lihat bangunan yang dibelinya jadi macam ni. Tapi lega sebab namanya terkenal boleh buat macam ni.

Ahli perniagaan yang juga pengasas kosmetik, Datuk Seri Aliff Syukri menzahirkan rasa sedih apabila mengenangkan sebuah bangunan yang dibeli kini sudah dikosongkan. Sambil bertanya sampai bila fasa pandemik ini akan berakhir, bintang filem Badang itu turut memohon doa agar terus dikurniakan kekuatan dalam meneruskan perniagaan.

“Says sedih dan pilu melihat bangunan yang dibeli ini kosong. Dahulunya ceria penuh dengan gelak tawa dan happy tetapi benda ini hanya tinggal kenangan. Bila rasanya nak berakhir Covid 19 ni? Ya Allah Ya Tuhanku Engkau kuatkan lah semangat aku untuk teruskan perniagaan ini. Bila saya melihat banyak syarikat-syarikat gergasi International yang dah lingkup dan tutup gara-gara Covid 19,” tulisnya.

Dia pada masa sama turut berdoa moga rezeki yang diraihnya itu mampu dikongsi bersama orang lain. “Semoga company saya dipelihara dan masih kuat bertahan. Semoga dengan rezeki ini boleh saya membantu bangsa, rakyat, agama dan juga memberi bantuan kepada yang memerlukan. Amin Amin Ya Rabalamin…nasib baik sy terkenal boleh niaga online,” katanya yang turut mahu berkongsi mengenai dunia perniagaan kepada mereka yang berminat.

Jutawan kosmetik terkenal, Datuk Seri Aliff Syukri, meluahkan rasa sedih dan rindu untuk kembali bebas semula seperti sedia kala sebelum negara dilanda wabak pandemlk Covid 19. Menerusi perkongsian di entri Instagram Aliff, dia juga meluahkan rasa gembira jika hasratnya hanya dapat membeli belah di Pavillion Kuala Lumpur, walaupun tdak dapat melancong ke luar negara. Tambahnya lagi, dia mendkwa sudah tdak sanggup untuk menunggu semua sektor kembali beroperasi yang dijangka pada hujung tahun ini.

“Bila boleh bebas macam dulu. Tidak dapat pergi luar negara, dapat membeli belah pun saya sudah gembira. Ini rumah saya dekat pusat beli belah ternama, nak pergi ke sana pun tutup. Rasa tak sanggup nak tunggu bulan Oktober, lamanya. Kenapa boleh jadi macam ini Malaysia?” luahnya.

Menerusi tinjauan di komen tersebut, rata-rata warganet meminta supaya Aliff bersabar untuk merealisasikan hasratnya tersebut. “Orang dekat Palestin nak fikir enjoy pun tak boleh Datuk. Rileks sahaja, rumah dah besar, pergilah main lari-lari dalam rumah,” tulisnya.

Sumber : utusan malaysia

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Sekali lagi Dato Aliff Syukri buat hal. Kali ni bukan gara gara vaksin tapi sebab pkp lama sangat sampai jadi macam ni.

Siapa saja tak kenal dengan usahawan terkenal Dato Seri Aliff Syukri, yang sentiasa terpalit dengan pelbagai kontroversi. Sebelum ini, ketika menyambut ulang tahunnya yang ke-34 dia ada menyatakan hasratnya untuk menjadi insan lebih baik lepas lihat kepada anak-anaknya yang semakin besar. Niatnya itu mendapat feedback positif daripada warganet yang komen di akaun Instagramnya.

Walau bagaimanapun, baru-baru ini Aliff sekali lagi dikatakan ‘buat hal’ berkaitan dengan lagu pkp pula. Ini bukan effects veksin ini effects pkp. Pak menteri bila ya nak habis pkp ni???? Sy segan nak tnya tpi sy dah x boleh tahan.. sy dah bosan dok rumah klau lama lagi mudarat sy lah mcm ni pak menteri.. Kesian lah dengan keluarga saya dan kakitangan saya yang ada beratus2 org ini..saya harap belas kasihan daripada pak menteri.

Sy ni.. Nampak sahaja happy. Tapi bila dah PKP terlalu panjang inilah jadinya dalam bilik air pun boleh berjoget nak menggembirakan hati yang sedih sebab PKP yang bersambung lagi. Nak buat macam mana kenalah ikut arahan kerajaan…tpi bangunan sy yg byk siapa nak bayar? Gaji staff? Iklan? Resort sy? Bisnes? Binatang? Smua nak makan dan pakai duit

Jauh di sudut hati saya kesian sangat tengok orang kena buang kerja dengan jumlah perpisahan yang banyak dan jumlah orang membahayakan diri lagi hari2..dan duit jatuh lagi. Bisnes sy import esport pun teruk…

Pening kepala dan tabahkan sahajalah. Apa apapun kita happykanlah diri. Jika bukan kita yang happykan diri, siapa lagi kan.. sy amat terkesan korang mcm mana?? Cuba kongsikan masalah korang??

VIDEO:

https://www.instagram.com/p/CQtK7sqr7lQ/

Dengan tindakan Aliff Syukri tersebut telah membuatkan Bonda Rozita turut tinggalkan komen buat Aliff.

KOMEN WARGANET:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : http://www.dnq.pw/

Badan jadi lemah lepas kena suntik vaksin. Terkejut bila Dato Aliff Syukri dedahkan keadaan terkini lepas 12 jam ambil vaksin.

Pemberian suntikan vaksin covid-19 semakin rancak dijalankan dengan Program Imunisasi covid-19 Kebangsaan (PICK) kini sudah memasuki fasa ketiga. Perkembangan itu adalah satu berita baik yang mana menunjukkan semakin ramai yang sedar akan kepentingan untuk mendapatkan suntikan vaksin.

Pada 27 Jun 2021, usahawan terkenal Dato’ Sri Aliff Syukri telah memberitahu bahawa beliau sudah mendapat suntikan dos pertama vaksin covid-19. “Sumpah badan sy lemah dan deman teruk lps cucuk viksin.. semalan sy kuat.. siapa tngok ig storey sy tau… tpi lps 12jam sy rebah.. pening, tangan mengelatar, tiada selera makan sakit smua ada apa patut sy buat??

Bagaimanapun, beliau telah mengalami rasa lemah badan serta demam. Menceritakan tentang kesan yang dialami selepas 12 jam disuntik, Aliff memohon pendapat orang ramai mengenai situasinya tersebut. Oleh itu melalui ruangan komen, warganet menulis pandangan dan nasihat mereka untuk perkongsian berkenaan.

Situasi yang dialami Aliff adalah kesan biasa yang turut dilalui orang lain. Namun ia tidaklah berpanjangan dan akan beransur hilang. Apa-apa pun syabas diucapkan kepada Aliff kerana telah mendapatkan suntikan dos pertama covid-19 walaupun beliau dikhabarkan seorang yang takut jarum.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : hotfm

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Lama dah tak kena kritik dengan warganet kali ni Aliff Syukri muat naikvideo tayang kemewahan. Terkejut sampai ada yang komen macam ni.

Trend menunjuk-nunjuk kemewahan bukan lagi perkara baharu dalam zaman media sosial hari ini, malah fenomena itu turut menjangkiti golongan selebriti dan usahawan berjaya tanah air.

Baru-baru ini, jutawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri Kamarzaman dikritik oleh warganet gara-gara perbuatannya memuat naik video beliau bersama dengan wang ringgit yang begitu banyak.

https://www.instagram.com/p/CQcpNSZJVDU/

Posting beliau tersebut telah mendapat perhatian ramai.Pelbagai komen warganet telah diberikan buat Aliff Syukri.

KOMEN WARGANET:

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber:Instagram Aliff Syukri

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawap langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawap anda sendiri.

Selepas tular komen dari Sharnaaz Ahmad soal produk Sup Jolo dari Aliff Syukri. Kini Datin Shahida tampil balas komen padu.

Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial. Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. Dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bod0h orang panggil, benda ni pedas b0doh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak h1na makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….” Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu.

Isu Sharnaaz Kritik Sup Jolo Aliff Shukri, Shahida Balas

Isteri kepada usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri iaitu Datin Seri Nur Shahida Mohd Rashid tampil bersuara ekoran kritikan yang dibuat aktor Sharnaaz Ahmad mengenai Sup Jolo keluaran produk suaminya.

Menurut Shahida, setiap orang mempunyai citarasa dan pandangan yang berbeza. Tambahnya, sebelum ini dia kerap kali membuat ulasan (review) makanan namun lebih memilih untuk memberi komen yang baik.

“Terpulang pada citarasa dan pandangan individu. Lain orang lain rasa dan cara. Saya sendiri selalu saja review makanan orang bagi pada saya. Tak ada bayaran pun. Tapi saya tak pernah review yang buruk-buruk sebab tak sedap di tekak saya. Mungkin sedap di tekak orang. Sedap di tekak saya, tak tentu sedap di tekak orang. Jadi bercakap yang baik-baik pun tak salah sebenarnya,” katanya.

Shahida menjawab pertanyaan pengikut menerusi ruangan Ask Me Question pada Sabtu. “Sharnaaz ada komen pasal sup jolo Aliff Syukri. Apa komen datin?” tanya individu yang tidak diketahui identitinya. Sebelum ini, Sharnaaz menerusi saluran Youtubenya telah mencuba dan merasa Sup Jolo Aliff namun bengang dengan rasa makanan tersebut.

KOMEN CHEF WAN

Video tersebut juga telah menarik perhatian cef selebriti terkenal, Datuk Redzuwan atau lebih dikenali dengan panggilan Chef Wan. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya. Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu!

Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.” Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan.

Sumber : Awatttsyeikh.com

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.

Orang jual makanan dia pun sebok nak jugak. Sharnaaz Ahmad bengang pasal produk makanan Aliff Syukri. Sekali ini pulak repon Chef Wan.

Selain dikenali sebagai Chef Selebriti Malaysia, Datuk Chef Wan juga cukup kenal dengan sikapnya yang lantang dalam memberikan pendapat di media sosial.Terbaru, Datuk Chef Wan atau nama sebenarnya Redzuawan bin Ismail ini ada ‘sembur’ usahawan kosmetik yang sering menjadi tumpuan netizen, Datuk Aliff Syukri.

Rasa pedas bdoh – Sharnaaz Ahmad

Mungkin ada yang perasan dan ada yang tak bahawa Aliff Syukri ini ada melancarkan satu produk makanannya sendiri, makanan itu dikatakan tengah viral. Ia telah membuatkan pelakon terkenal, Sharnaaz Ahmad terpanggil untuk membuat review dekat makanan tersebut menerusi saluran YouTube miliknya pada hujung bulan April lalu.

Bagaimanapun, ia mula viral di TikTok dan kemudiannya berita ini mendapat perhatian Chef Wan, ini Sharnaaz yang turut dikenali dengan kelantangan dan keberaniannya dalam memberikan pendapat ada memetik nama Chef Wan.

Dalam video diatas, Sharnaaz menjelaskan bahawa makanan daripada usahawan itu tidak memberangsangkan. Ini kata-katanya. dia nak rasa macam kari pun ada, rasa macam.. Pedas bodh orang panggil, benda ni pedas bdoh, bebola daging lembu hancur, apa ni! Aku minta maaf, aku bukan nak hna makanan tapi RM16.50 hang jual macam ni. Kalau Chef Wan dengar RM16.50 dia buat macam ni….”

Sharnaaz juga meminta agar Aliff Syukri memperbetulkan kualiti produk makanannya itu. Bila hal ini sampai ke pengetahuan Chef Wan kerana komen itu viral di TikTok dan ada orang hantar kepadanya, Chef Wan menerusi IGTV miliknya hari ini pula ‘sembur’ Aliff Syukri.

Terhibur dengan cara review Sharnaaz Ahmad, Chef Wan tidak membantah dengan komen yang Sharnaaz berikan kerana ianya merupakan satu perkara normal kerana alam perniagaan makanan ini, peniaga perlu terima komen positif dan negatif orang, katanya.

Saya rasa Aliff pun dah masak dengan kulit muka dia nak setebal pintu j4mban Cik Kiah itu! Tu la orang nak berniaga makananan pun kau nak juga jual makanan bukan tak boleh kena berhati hati.”

Chef Wan juga berpesan kepada Aliff Syukri agar asah kemahiran memasak dahulu sebelum menjual makanan, dia juga berpesan untuk laburkan kepada orang yang betul jika ingin mengendalikan perniagaan makanan.

Tak semua taste bud kita yang kita katakan sedap dan syiok ini appeals to everyone. Tambah Chef Wan juga, dia langsung tidak menyedari tentang kewujudan produk ini, bagaimanapun Chef Wan menegaskan dengan pendapat yang diberikan ini telah membuatkan orang jadi kenal dengan produk ini.

Bagaimanapun, Chef Wan menjelaskan bahawa dia hanya mencurahkan pendapat sahaja dan berharap agar Sharnaaz dan Aliff Syukri tidak marah dengannya. Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Sumber : LM