Aliff Aziz tampil dedah sesuatu ini buat ramai yang sedar. Rupanya ini perkara sebenar macam mana dia boleh sertai tabligh.

Pernah terpalit pelbagai kontr0versi dan terleka dengan nikmat dunia, pelakon Aliff Aziz tidak menyangka masih berpeluang untuk mengubah haluan ke jalan Allah pada usia 30-an. Jelasnya, dia sendiri tidak perasan sama ada pernah membuat kebaikan dalam hidup sehingga urusan penghijrahannya seakan-akan terbuka luas.

“Yakin bahawa semua perkara hanya dengan kehendak Allah. Saya tiada kelebihan, saya hanya hamba lemah yang mahu guna kehidupan Allah bagi untuk ikut yang saya mahukan. Selama 30 tahun hidup, macam-macam yang saya buat. Alhamdulillah, Allah Maha Mengetahui dan saya tidak tahu apa kebaikan yang saya pernah buat hingga Allah bagi jalan. Saya yakin semuanya dalam pengetahuan Allah,” katanya menerusi sesi perbincangan langsung menerusi Facebook dan Instagram Live saluran Nurflix, baru-baru ini. Menerusi diskusi bertajuk Negara Sudah Merdeka, Kita Bila Lagi kendalian Anas Tahir tersebut, Aliff menjadi antara tetamu jemputan yang bersama dua panel lain iaitu Mohd. Gunawan Che Abdul Aziz dan penerbit, Farihin Abdul Fatah.

Terdahulu, pendedahan suami kepada penyanyi, Bella Astillah itu mengundang kejvtan apabila menyertai jemaah tabligh selepas melihat hantaran yang dimuat naik Faizal Ismail (FBI). Akui bintang kelahiran Singapura itu lagi, dia berharap terus istiqamah dan bersyukur dipertemukan dengan ramai insan baik yang langsung tidak mengungkit sejarah lampaunya.

“Waktu itu tengok video laporan daripada Faizal Ismail dan saya rasa mahu kenal jemaah tabligh. Ada jemaah hubungi saya dan terangkan mahu bawa saya keluar untuk tiga hari. Saya rasai pelbagai perasaan yang tak dapat saya terangkan. Suasana dan orang di sana (ahli jemaah lain) tiada ‘judgement’, semua sama tidak kira keturunan, pangkat dan darjat. Semua hamba Allah belajar untuk dekatkan diri dengan-Nya. Semoga saya terus istiqamah,” tambah pemilik nama penuh Mohamad Aliff Aziz itu. Mengulas kritikan dalam media sosial, Aliff menyatakan lebih selesa enggan ambil pusing memandangkan lumrah manusia yang tetap dipandang ser0ng walaupun cuba berubah ke arah kebaikan.

“Saya fikir walau macam mana pun kita cuba jadi terbaik pasti akan ada orang yang tetap tak suka dan pandang ser0ng. Tiada orang yang sempurna. Kalau kita rasa berada di landasan untuk jadi orang yang sempurna, itu memang mustahil. Justeru, saya cari hikmah, saya alih perhatian. Pasti ada orang yang berdoa untuk saya. Selalunya macam mana jah4t pun bila kita belajar jadi baik, ada orang yang akan kata (kita). Tapi yang penting biarlah Allah tahu siapa kita,” katanya.

Dia juga mengakui sukar mengawal situasi dalam media sosial atau memuaskan hati semua pihak, sebaliknya lebih selesa mengambil sikap bertenang. “Kenapa nak s3ksa diri saya untuk memuaskan hati semua orang. Paling penting diri kita sendiri, keluarga dan Allah tahu niat kita,” luah penyanyi Sayang Sayang itu.

Menerusi perkahwinan dengan Bella, mereka dikurniakan dua cahaya mata, Muhammad Ayden Adrian, 3, dan Ara Adreanna, setahun. Sebelum ini nama Aliff memang sinonim terpalit dengan isu panas termasuk kecur4ngan dan beberapa kes lain yang turut melibatkan pihak berkuasa. Sumber : Trendingdier.pw

Aliff Aziz sanggup pilih berdoa dari bersuara dengan warganet. Tetap nekad nak usaha berubah dan buang tatv.

Umum tahu, penyanyi Aliff Aziz kini sedang menjalani kehidupan baru dengan melakukan penghijrahan kepada Allah.

Tiada orang yang sempurna

Pernah dilanda dengan kontroversi panas, Aliff, 30, mengakui kesilapannya itu telah menyebabkan ahli keluarganya turut sama terkena tempias menjadi mngs4 keadaan. Bagaimanapun, pemilik nama Muhammad Aliff Aziz memandang ia sebagai satu proses pembelajaran untuk dirinya mengambil secara positif.

Pada awalnya rasa agak tervk kerana ia melibatkan keluarga. Bagi saya, ia langkah pembelajaran. Dalam bidang hiburan, memang dipantau warganet dan bukan semua warganet begitu. Perlahan-lahan dengan masa yang bergerak, saya fikir walau macam mana pun kita jadi terbaik pasti akan ada orang yang tetap tak suka dan pandang serong. Tiada orang yang sempurna. Kalau kita rasa kita di landasan untuk jadi orang sempurna, itu mustahil.

Pilih berdoa daripada berl4wan

Dalam pada itu, suami kepada pelakon Bella Astillah memilih untuk mendoakan kesejahteraan individu yang menulis kata-kata kesat mengenai dirinya. Baginya, tidak ada faedah untuk saling ‘l4wan’ membalas kerana dia tahu niat sebenar keyboard w4rrior.

Saya kurang baca komen sebenarnya.. Saya akan balas komen-komen itu sebaik mungkin dengan mendoakan untuk mereka yang mempunyai banyak masa terluang. Sekarang ini, kebanyakan yang baik sahaja di ruang saya. Dulu ya banyak.. sampai terpaksa tutup komen. Bila fikir balik, kita doakan saja dan individu itu akan berhenti di situ.

Bagi pendapat saya, lebih baik berpada-pada dalam berkongsi supaya tak menimbulkan ftn4h  terhadap kita. Aliff berkongsi perkara itu ketika sesi siaran langsung di Facebook Nurflix yang membahaskan topik Negara Sudah Merdeka, Kita Bila Lagi? Sejak pelbagai kontr0versi menghimpitnya, pelantun lagu Sayang-Sayang itu berusaha memperbaiki dirinya untuk melakukan perubahan. Dia juga mahu membuang t4tu pada badannya.

Sebelum ini, Aliff juga memutuskan untuk tinggal bersama keluarganya di Singapura sebelum kembali ke pangkuan isteri dan anak-anak di Malaysia pada Disember tahun lalu. Aliff berkahwin dengan Bella pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata iaitu Muhammad Ayden Adrian, 3, dan Ara Adreanna yang kini berusia setahun. Sumber : obulan

Tular tentang video lama Aliff Aziz yang tak elok. Tak boleh berdiam sekali ini respon dari Bella Astillah buat ramai yang terkedu.

KEC0H lagi di Twitter dengan dua video pendek memperlihatkan seorang lelaki mirip penyanyi Aliff Aziz melakukan aksi tidak senonoh di dalam tandas tersebar sejak Sabtu lalu. Tampil mengenal pasti identiti lelaki berkenaan, pelakon Bella Astillah atau Dayang Nabellah Awang Astillah

bagaimanapun memberitahu bahawa video itu dirakam ketika suaminya masih jhl tentang agama. “Video tu dah sangat lama yang sudah terjadi di masa lalu, saya tak nak tahu dan tak nak tengok pun zaman jhl dia. Waktu itu hati dia mungkin bta.

Seorang warganet berkongsi video lelaki yang dipercayai mirip Aliff.

“Sekarang ini dia sedang cuba yang terbaik untuk berubah ke arah kebaikan secara perlahan-lahan. Tapi masih ada yang ingin menjtuhkan dia. “Mungkin sebab tak senang dengan kebahagiaan dan perubahan Aliff… Wallahualam,” kata pelakon berusia 27 tahun itu ketika dihubungi mStar.

Sebelum ini, dua klip video yang berdurasi keseluruhan hampir dua minit yang memperlihatkan dengan jelas wajah penyanyi lagu Sayang Sayang itu menunjukkan kemluannya dimuat naik oleh seorang warganet sehingga menjadi perbualan hangat di laman Twitter.

Sehingga kini, video yang memperlihatkan Aliff tanpa seurat benang itu mendapat lebih 20, 000 ribu tontonan, 600 ulang kicau (retweets) dan hampir 1, 200 tanda suka. Dalam pada itu, Bella yang juga seorang penyanyi memberitahu dia dan keluarganya akan terus mendoakan yang terbaik dan memberi sokongan tanpa henti kepada suaminya.

“Bagi saya sekarang, perkara yang jauh lebih penting adalah saya dan keluarga akan terus mendoakan yang terbaik dan tidak akan berhenti memberikan sokongan 100 peratus kepada dia,” ujarnya.

Aliff kembali ke pangkuan isteri dan anak-anak di Malaysia pada Disember tahun lalu selepas dua tahun menetap bersama keluarganya di Singapura. Bella berkahwin dengan Aliff pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Muhammad Ayden Adrian, 3, serta Ara Adreanna yang kini berusia setahun.

Pasangan ini pernah berpisah pada pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali kantoi tak setia namun rujuk kembali ketika Bella dalam tempoh edah.Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! Sumber : Mstar

Rumahtangga Pernah Dilanda Masalah Sebelum Ni. Terkejut Bila Tiba Tiba Bella Astillah Dedahkan Dia Pernah Diganggu Suami Orang Masa Tu. Sampai Macam Ni Sekali Lelaki Tu Buat Pada Bella.

Isteri kepada pelakon dan penyanyi Aliff Aziz iaitu Bella Astillah mendedahkan dia pernah diganggu suami orang ketika rumah tangganya sedang berantakan. Pendedahan eksklusif itu dibuat Bella menerusi program bual bicara, Borak Kelmin yang ditayangkan 9 malam ini. Menurut Bella, dia percaya isu tak setia ini semakin banyak berlaku di luar sana membabitkan kedua-dua jantina, baik lelaki atau perempuan.

“Cumanya orang ramai tak tahu kisah mereka seperti kisah Bella. Saya kerap terima mesej di Instagram daripada wanita yang meluahkan kisah pasangan mereka. “Bila dengar kes macam ni, saya sedih kerana sangat faham perasaan itu. Isu ini berlaku pada kedua-dua jantina,” katanya. Jelas Bella lagi, sebagai wanita dia menasihatkan orang ramai supaya teguh dengan pendirian.

“Kita sebagai wanita kena ada pendirian yang kuat. Bella masa fasa berpisah tu ada suami orang yang cuba dekat dengan Bella. “Termenung saya memikirkan adakah isteri dia tahu. Kita ada peranan, jadi kita jangan layan. “Kita boleh je kata tidak pada mereka,” katanya. Sementara itu menurut Perunding Psikologi keluarga dan Guaman Syarie, Suzana Ghazali, statistik diperolehnya menunjukkan sembilan daripada 10 kes curang membabitkan orang ketiga.

Tambah membimbangkan, tujuh daripada sembilan kes itu turut membabitkan suami dan isteri orang. “Paling sedih ada diantara kes ini, rata-ratanya melepaskan geram kepada anak-anak,” katanya. Pada masa sama, Suzana memberi amaran kepada mereka yang berdepan dengan isu tidak setia ini tidak segera meluahkan perasaan di media sosial mahupun ibu bapa.

Apakah sebab dan alasan di sebalik itu, anda harus tonton Borak Kelamin dengan topik Skndal Lunchtime, Mulanya Kesian, Akhirnya Jatuh Cinta, pada 10 Mei, Isnin jam 9 malam hanya di Astro Ria dan On Demand. Dihoskan oleh Elly Mazlein dan Awal Ashaari, Borak Kelmin juga boleh distrim menerusi aplikasi Astro GO dan perkhidmatan On Demand untuk pilihan yang lebih fleksibel.

Program ini juga diklasifikasikan untuk tayangan 18 tahun ke atas kerana mengandungi aspek kedewasaan yang tidak keterlaluan dalam setiap topik perbincangan. Sekadar info, Bella berkahwin dengan Aliff pada 9 September 2016 dan mereka dikurniakan dua cahaya mata Muhammad Ayden Adrian, 3, serta Ara Adreanna yang kini berusia 7 bulan. Pasangan ini pernah berpisah pada pada 16 Mei 2019 selepas Aliff beberapa kali kantoi berlaku tidak setia namun rujuk kembali ketika Bella dalam tempoh ed4h. Sumber : siakap keli via mv

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.