Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi. Anak Teruna Zamarul Hisham Tarik Perhatian Ramai.

AMBOI bukan main segak lagi anak teruna pelakon tampan Zamarul Hisham. Betul kata pepatah Melayu, ke mana tumpahnya kuah kalau tidak ke nasi.Baru-baru ini, pelakon yang pernah bergelar hero filem Blok 404 itu ada berkongsi gambar anak bujangnya bernama Izzat Haiqal bersempena sambutan ulang tahun kelahirannya.

Sudah besar panjang rupa-rupanya anak sulung Zamarul hasil daripada perkahwinan pertamanya dahulu. Selain tinggi lampai, Izzat juga mewarisi wajah kacak seperti bapanya.

Kulitnya putih, hidung pula mancung. Persis model sangat. Melihat perkongsian Zamarul dalam Instagram, punyalah ramai pengikutnya berebut-rebut meninggalkan komen nakal buat Izzat.

Ketika usia sudahpun mencecah 50 tahun, Zamarul juga berharap anak-anaknya membesar dengan sihat dan menjadi insan yang soleh. Apa-apa pun, diucapkan selamat hari lahir juga untuk Izzat!

Antara itu bermacam-macam reaksi ramai diruangan komen disamping rata-rata warganet memuji ketampanan anak teruna Zamarul Hisham.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

Ellie Suriaty akui hormat pilihan anak. Sekali dia dedahkan sebab apa keluarganya tolak vksin dan ini yang keluarganya percaya dan amalkan setiap hari.

Aktres tersohor Ellie Suriaty menegaskan dia menghormati keputusan dan pilihan dua orang anaknya yang menolak untuk menerima sntikan vksin COVD19. Menurut Ellie, 51, tindakan anaknya, Azrell Omar Azri Iskandar, 17, dan Nur Azreen Omar Iskandar Azri Iskandar, 12, melakukan laporan polis tersebut adalah sebagai ‘pelindungan’ jika mereka dipaksa untuk mengambil vksin kelak.

“Saya hormat pilihan anak saya untuk tolak vksin. Sekolah dah keluarkan borang untuk setuju di vksin atau tidak. Memanglah sekolah kata you boleh jawab ya atau tidak, tapi kalau kita pilih tidak, kita kena ada covering report supaya ia tidak jadi paksaan. Takut jadi paksaan bila kata it’s okay tak ambil vksin tapi nanti tak boleh duduk SPM. Anak saya 17 tahun dan anak perempuan saya 12 tahun dan akan masuk ke tingkatan satu.

Takut nanti tak boleh masuk sekolah,” jelasnya.”Ellie turut mengakui mereka tidak akan mengambil suntikan vksin kerana memilih untuk mencegah virus tersebut menggunakan kaedah perubatan homeopati holistik dan makanan sunnah. Orang yang ambil vksin kata dia guna vksin sebagai langkah pencegahan, okay fine dan saya pun ada cara pencegahan sendiri menggunakan remedi semula jadi. Pagi-pagi saya sekeluarga akan minum air lemon campur madu dan letak cengkih serta kulit kayu manis. Tengahari kita minum habbatus sauda atau sumac yang dicampurkan dalam air ataupun masakan. Inilah cara kita, mungkin orang cakap kolot tapi sunnah Rasulullah, habbatus sauda adalah ubat segala penyakit kecuali m4ti. So, I will not take the vaccine,” katanya lagi.


Isteri kepada aktor Azri Iskandar ini juga berpendapat tempoh masa enam hingga lapan bulan untuk menghasilkan vksin adalah terlalu cepat dan merasa tidak yakin untuk memasukkan bahan tersebut ke dalam badannya.“Kita memang menganalisa keperluan eksperimen vksinasi. Saya tak setuju bila orang kata yang tolak vksin ni semua antivksin sebab kita memang ambil vksin dari kecil tapi vksin itu semua dihasilkan menerusi kajian selama lima ke 10 tahun, baru digunakan ke atas manusia.

Bila kerajaan lancarkan vaksin dimana ia dibina dalam masa enam ke lapan bulan, itu je kita dah persoalkan kenapa terlalu cepat. Mereka yang sukarela ambil ujian vaksin di Malaysia haritu, mana data dia? Kenapa tak didedahkan, apa jadi kat diorang? Saya tak ada masalah nak ambil vaksin kalau vaksin ini telah menjalani uji kaji di makmal selama 10 tahun. Saya akan ambil. Tapi you buat dalam masa enam ke lapan bulan, lepas tu terus lancarkan, lepas tu orang yang sihat ada macam-macam masalah kesihatan, ini apa? Dan kita tengok sebelum program vksinasi dijalankan, peratusan orang kena C0vd tak tinggi. Tapi bila dah 60% pergi vks1n, kenapa kes jadi berpuluh-puluh ribu ni? Logik dia kat mana? Lebih baik jadi macam dulu, orang tak ambil vksin, just ambil ubat dan kuarantin di rumah,” kata pengarah filem Penanggal ini lagi.


Dalam pada itu, Ellie meluahkan rasa kasihan pada anaknya apabila keputusan untuk menolak suntikan vksin itu disalahertikan oleh wargamaya. “Saya dah biasa kena kritik sejak saya jadi pembngk4ng, jadi saya dah biasa. Selagi you bercakap menggunakan fakta, pada saya bila warganet kritik, kita tak mahu bergaduh.
“Bila warganet dah sentuh hal peribadi, obviously you akan jadi sensitif jadi, jangan layan. Kita yakin, kita bagi je data-data saintifik. Azrell takde niat nak menghasvt orang supaya tolak vksin. Kesian kat dia. Tapi saya tak boleh stop dia daripada berkata perkara yang benar. Sebab tu saya pesan dia kena buat laporan polis supaya taklah dia dihalang daripada mengambil SPM sebab tidak mengambil vksin,” ujarnya lagi.

Terdahulu pada Isnin, Azrell Omar dan Azreen Omar membuat laporan polis di Balai Polis Taman Melawati bagi menyatakan hak mereka untuk menolak snt1kan vks1n yang akan dilaksanakan terhadap pelajar sekolah. Keputusan itu dibuat atas alasan bimbang sekiranya berlaku perkara tidak diingini terhadap dirinya. Sumber : Gempak

Pelakon Ellie Suriaty Akhirnya Tampil Beri Kenyataan Berikut Lepas Anak Buat Laporan Polis

Lebih setahun dunia dil.anda p.andemik meng.gerunkan, namun masih ada yang menolak untuk mengambil v.aksin bagi mengekangnya sekaligus membantu melindungi orang di sekeliling mereka.

Berikutan pemberian vaksin bagi pelajar sekolah lingkungan 12 hingga 17 tahun yang bakal dilaksanakan nanti, dua remaja lelaki dan seorang kanak-kanak perempuan membuat laporan polis bagi menyatakan hak mereka menolak pelaksanaan tersebut baru-baru ini.

Memberikan alasan risau dengan dirinya dek imunisasi yang tiada jaminan kerajaan, Azrell Omar Azri Iskandar, 17, nekad membuat laporan tersebut.Katanya, dia mempunyai hak untuk menolak dijadikan bahan ujian selain menyatakan jikalau ada perkara n.egatif yang berlaku, dia dan keluarga yang terpaksa menang.gungnya.

Saya pelajar yang sihat tubuh badan dan tidak sanggup mengambil sebarang r.isiko yang boleh mendatangkan m.udarat terhadap tubuh badan saya melalui suntikan v.aksin yang masih lagi pada tahap ujian klinikal.Tambah remaja itu lagi, terdapat pelbagai kaedah rawatan lain yang boleh dijadikan alternatif seperti pendekatan tradisional secara holistik iaitu rawatan h.omeopathi serta makanan s.unnah yang sudah menajdi amalan keluarganya.

Bukan sahaja Azrell, laporan itu turut dibuat oleh adiknya Nur Azreen Omar Iskandar Azri Iskandar, 12, dan rakannya Muhammad Hanif Haikal Jeffery, 17. Mereka ditemani oleh ibunya, Ellie Suriaty Omar.

Selain itu, Azrell masih terdapat pelbagai kemusykilan mengenai v.aksin yang belum terjawab selain kandungannya yang patut dipersoalkan dan perlu dijalankan kajian yang lebih mendalam.

Menurut remaja itu, keluarganya juga masih belum mendapatkan v.aksin sehingga kini kerana mereka mempunyai hak untuk menentukan sama ada mahu ataupun enggan mengambilnya.

Dalam pada itu, Azrel menegaskan laporan itu dibuat mengikut kewarasan akalnya sendiri dan tanpa paksaan sesiapa pun.Bahkan dia sudah mendapatkan pelbagai informasi berkaitan v.aksin dan C0VID 19 menerusi carian internet, daripada luar negara serta maklumat daripada ibu dan juga kenalannyaDari situ saya dapat menilai sendiri segala maklumat berkaitan pemberian v.aksin yang diperoleh dan membuat keputusan untuk menolak dis untik v.aksin.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantausemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.