PDRM dedah pndkwah terkenal dipanggil ke Bukit Aman gara gara kes ini. Sekali hal ini pula jadi tanda tanya.

K3s gangguan sksval di Malaysia tidak asing lagi bagi rakyatnya. Hal ini kerana isu ganggvan sksval ini semakin berleluasa dan lebih menyedihkan lagi apabila mngs4 ganggvan sksval ini bukan sahaja terdiri daripada golongan dewasa malah kanak-kanak yang belum cukup mengenal dunia turut menjadi mngs4. Ganggvan s3ksval juga boleh berlaku melalui internet contohnya menghantar gambar-gambar atau mesej di media sosial.

A.kibat daripada berleluasanya gang.guan s.eksual ini, manusia mula menormalisasikan perbuatan terk.utuk ini dengan mengatakan ianya merupakan lumrah kehidupan apabila digang.gu sedemikian. Ml4ngnya, tiada seorang pun manusia yang waras di muka bumi ini yang akan meminta kepada sesuatu yang boleh memberikan tr4vma dan kesan yang brvk kepada m3ntal seseorang. Sepanjang pndemik C0vid 19 ini, media tanpa g.agal melaporkan k3s-k3s ganggvan sksval yang kian meningkat di seluruh negara Malaysia.

Terkini – Pendakwah terkenal dipanggil ke Bukit Aman

Seorang pendakwah terkenal dipercayai dipanggil ke Ibu pejabat Polis Bukit Aman esok untuk diambil keterangan. Difahamkan, pendakwah berusia lingkungan 30-an itu dipanggil bagi membantu siasatan dipercayai melibatkan k3s ganggvan sksval. Sumber berkata, pihak polis telah memanggil pendakwah itu untuk merakam percakapan esok.

“Bagaimanapun, tidak dipastikan sama ada dia akan hadir ke Bukit Aman atau tidak. Siasatan dijalankan oleh Bahagian Siasatan Jny4h Sksval, Wanita dan Kanak-Kanak (D11), Jabatan Siasatan Jny4h Bukit Aman,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini. Sumber : Utusan Malaysia

Ada pula bekas ratu cantik malaysia buat hal dengan anggota polis sampai jadi macam ni. Sekali PDRM tampil jelaskan puncanya.

Bekas ratu cantik negara ditahan selepas bertindak menumbuk anggota polis dan mermpvh sekatan jalan raya (SJR) di Lebuhraya Persekutuan, di sini, hari ini. Dalam kejadian kira-kira jam 3 pagi itu, s.uspek berusia 28 tahun berkenaan bertindak agresif dipercayai akibat mabvk.

Ketua Polis Daerah Petaling Jaya, Asisten Komisioner Mohamad Fakhruddin Abdul Hamid berkata, wanita berkenaan memandu kenderaan bersama rakannya dari arah Kuala Lumpur menghala ke Petaling Jaya.

“Namun sebaik tiba di SJR Lebuhraya Persekutuan, svspek tidak memberhentikan kenderaan dan mermpvh sekatan berkenaan. Susulan itu, anggota kereta peronda polis (MPV) mengejar kenderaan suspek sebelum berjaya menah4nnya,” katanya, hari ini.

Mohamad Fakhruddin berkata, suspek bagaimanapun menvmbuk anggota polis berkenaan ketika cuba ditahan. “Turut luka adalah rakannya akibat dipukul suspek yang dipercayai m.abuk. Wanita berkenaan berjaya dit.ahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Petaling Jaya untuk tindakan lanjut.

“Sspek kini ditahan rm4n selama dua hari bagi membantu siasatan mengikut Seksyen 26 (2) Akta Polis, Seksyen 353 K4nvn Kesksaan dan Sksyen 22 (b) 4kta Pencg4han dan Pengawalan Sakit Berjngkit 1988,” katanya.

Reaksi Orang Ramai

Oooo ganahhhh.. jaga jaga duk SJR tu..wi buoh kilahh slalu. Bawang army.. Lakukan tugasan anda. biasa kalau xde nama tu, faham2 la.

Bekas ratu cantik ke bekas ratu MMA ni…..dasyat abam Polis sampai kena t.umbuk. Kuatnya ko sis,… tp ni la ek yg di maksudkan dgn beauty with brain. Ratu cantik umur 28 tahun.. emmmm tahu dah sapa dia ni.

Sumber : Hmetro

Wawa Enterprise ditahan. Ini penjelasan PDRM mengapa pakaiannya turut diambil dan ini tingkah lakunya sepanjang berada di dalam..

Tugas anggota polis trafik bukan sahaja memastikan kelancaran lalu lintas dan keselamatan awam, malah bertanggungjawab memastikan keselamatan pengguna jalan raya. Justeru, sebahagian daripada tugas anggota polis trafik dalam menjalankan Sekatan Jalan Raya (SJR) ialah bagi menyemak cukai jalan kenderaan dan status lesen memandu sama ada masih aktif ataupun sebaliknya.

Sebelum ini, tular di media sosial video seorang wanita bertindak mengeluarkan kata-kata kasar dan membuat provokasi terhadap anggota polis trafik bertugas. Video berdurasi kurang dua minit itu memaparkan tiga anggota polis bertindak profesional meskipun wanita dikenali sebagai Wawa Wahid Enterprise bertali arus memarahi dalam nada yang kuat ketika berurusan. Pun begitu, menerusi laman sosial Facebook, wanita berkenaan mengakui kejadian berlaku pada 1 Jun lalu apabila dis.aman akibat cukai jalan kenderaannya dikatakan tamat tempoh.

Beliau mend.akwa telah dis.1ndir dan dib.vli dan dalam perjalanan menguruskan hal berkaitan kebajikan. Bagaimanapun, wanita tersebut memohon maaf sekiranya ti.ndakannya mengguris hati anggota bertugas.

Dua Hari Direman

Wanita yang tular dalam rakaman meng.vgut anggota polis di sekatan jalan raya (SJR) di Jalan Kepayan, di sini, pada 17 Jun lalu d1rem4n selama dua hari bagi memb.antu s.iasatan lanjut. Wanita berusia 34 tahun itu dit.ahan di rumahnya di sebuah kondominium di Jalan Lintas, di sini, jam 11.20 pagi semalam.

Ketua Polis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah berkata, ketika dit.ahan, polis mer.4mp4s pakaian yang dipakai wanita itu dalam kejadian berkenaan bersama telefon bimbit, kad pendaftaran kereta dan kunci kenderaan. Katanya, polis turut mengambil tiga telefon pintar milik anggota polis yang bertugas bagi memb.antu s.iasatan lanjut.

“Pakaian yang dir.ampas itu bagi mengenal pasti ia adalah pakaian yang dipakai oleh wanita itu dalam keja.dian yang dirakam dalam video. Ketika kejadian itu, polis mengeluarkan s.4man terhadap wanita terbabit atas kes.alahan tamat tempoh cukai jalan dan insurans kenderaan. Bagaimanapun berlaku keke.cohan sehingga wanita terb.abit mengeluarkan kenyataan u.gvtan,” katanya pada sidang media di pejabatnya, hari ini.

Mohd Zaidi berkata, pihaknya turut mengambil keterangan daripada seorang pegawai dan tujuh anggota serta anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia (Rela) untuk memb.antu si.asatan lanjut. Katanya, s.iasatan dijalankan mengikut S.eksyen 506 K.anun Kes.eksaan dan hasil s.iasatan lengkap akan diserahkan ke Timbalan Pend.akwa Raya untuk t.indakan selanjutnya. “S.iasatan sudah meliputi 80 peratus dan wanita itu juga memberikan kerjasama yang amat baik sejak dita.han,” katanya. Kredit : HMetro

Tular sebelum ini wanita Wahid Enterprise naik angin dengan SJR. Sekali bila Wawa Zainal yang naik angin lagi padu.

Terdahulu tul4r satu video memaparkan seorang wanita yang juga pemilik perniagaan enterprise mem4rahi anggota polis yang bertugas. Wanita itu dikritik hebat oleh warganet gara-gara tindakannya yang dianggap tidak sopan mem4rahi anggota polis dan tak kurang juga yang menyind.irnya tidak perlu s0mbong hanya kerana memiliki perniagaan enterprise sahaja.

Tidak tah4n dengan kritikan, wanita itu tampil menjelaskan hal sebenarnya mengapa beliau mar4h menerusi posting di laman facebook beliau. Beliau mendkwa bahawa anggota itu meny1ndirnya hingga membuatkan beliau m4rah

“Ada ‘SEBAB’ ada AKIBAT… (org mara kerna bersebab)

“Jangan b.uli org perempuan. Tak semua perempuan tu pen4kut kena gert4k ya atau b.uli ya. Wanita selalu dis4lahkan…. jd M4ngsa der4 suami isteri ka, mngsa b.uli rakan sekerja ka, m4ngsa g4ngguan seksu4l ka, baik fizikal atau pender4an dgn ‘kata2’.. atau pun mngsa B/ULI JALANAN…

Ada perempuan berani kerana benar buss… dan WUJUD PEREMPUAN BETUL2 BERANI BERHADAPAN walau apa pangkat kamu ya.. kejadian tu 2.6.2021 (pasal rotex rm300) tp baru timbul skrg? ok lanjut.. #beranikeranabenar #janganb.uliwanita”

Dalam pada itu, wanita tersebut juga mohon m4af kepada semua petugas yang terasa h4ti. Menurut beliau, petugas yang lain semuanya baik dalam melancarkan tugas cuma petugas ini sahaja yang bermas4lah. Dkw4an pegawai tersebut tiada budi bahasa dan intragriti buat beliau naik angin. Akhir sekali, Wawa berharap sikap begini dapat di ubah ketika menjalankan tugas.

Dialog nya yang seakan berlagak berbunyi “Nama aku Wawa, Wahid Enterprise, Kau tanya aku siapa kan?” menjadi satu gurauan dalam kalangan pengguna media sosial. Tidak melepaskan peluang pasangan selebriti yang memang terkenal di TikTok, Aeril Zafrel dan Wawa Zainal mula melakukan parodi berdasarkan dialog tersebut. Melihatkan Wawa yang miming suara wanita tersebut buat ramai berdekah dan terhibur, lebih2 lagi Wawa juga berasal dari Negeri Sabah. Aeril memuat naik video parodi tersebut di laman akaun TikToknya. Menjengah ke ruangan komen, ramai yang terhibur dengan gelagat wawa zainal itu.

Polis Sabah siasat wanita tengk1ng polis di SJR

KOTA KINABALU – S1asatan menyeluruh akan dijalankan berkaitan rakaman video tul4r memaparkan seorang wanita menengki1ng anggota polis di sebuah sek4tan jalan raya (SJR) sejak semalam.

Pesuruhjaya Polis Sabah Datuk Hazani Ghazali berkata, pihaknya akan memanggil wanita terbabit untuk diambil keterangan bagi membantu siasatan menyeluruh membabitkan kedua belah pihak sebelum tindakan lanjut diambil.

“Sekiranya terbukti benar ada anggota polis yang mengeluarkan kenyataan menyinggung perasaan wanita terbabit, kita akan ambil tindakan. Tindakan juga akan diambil sekiranya terbukti wanita itu menjadi punca keteg4ngan yang berlaku di SJR berkenaan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

Sementara itu, ketika ditanya mengenai d4kwaan polis tidak sepatutnya mengeluarkan s4man berikutan cukai jalan berkenaan tidak dapat diperbaharui ketika penguatkuasaan Perintah Kawalan Pergerakan (PKP), Hazani berkata, cukai jalan kenderaan wanita berkenaan tamat sejak awal tahun ini.

“Perkara itu tidak dapat diterima kerana penguatkuasaan PKP pernah dihentikan dua kali sebelum ini. Walaupun cukai jalan tidak boleh diperbaharui, mengapa insurans kenderaan tidak diperbaharui,” katanya. Terdahulu, kejadian tul4r berkenaan dipercayai berlaku pada 1 Jun lalu itu menerima pelbagai reaksi termasuk kec4man daripada warganet walaupun tidak diketahui punca sebenar kejadian berkenaan. Sumber:motifviral

Disebabkan Aeril Zafrel kerap TikTok dengan Hayla sekali ada pula yang bertanyakan anak lelakinya. Dengan tenang Aeril tampil dedahkan sesuatu soal anak lelakinya.

Keluarga selebriti, Aeril Zafrel dan Wawa Zainal bersama tiga orang anaknya iaitu Ahmad Fakhruddin Attar, Hayla Maghrifatul Adzkiyaa dan Aya Soffya sering menjadi perhatian ramai. Pasangan sama cantik sama padan ini bersama tiga cahaya mata comel itu mengundang ramai seronok mengikuti perkembangan mereka sekeluarga yang bukan sahaja Aeril Zafrel dan Wawa Zainal sahaja yang sporting malah anak-anak mereka juga.

Walau bagaimanapun, nampaknya selepas Aeril Zafrel memuat naik video TikTok terbaharu bersama anak keduanya, Hayla mengundang tanda tanya mengenai anak lelaki, Attar pula. Bagi sesetengah peminat Aeril Zafrel akui merasa tertanya-tanya mengenai hal itu berikutan lebih sering melihat dia bersama anak perempuannya.

Sehubungan Aeril Zafrel memuat naik satu rakaman video baharu dia bersama Hayla membuat rakaman TikTok bersama, peminatnya mengutarakan pertanyaan terbabit diruangan komen menerusi posting terbabit. Pun begitu, Aeril Zafrel sempoi membalas pertanyaan mengenai anak lelaki kepada peminat-peminatnya dimana dia tinggalkan komen positif sehinggakan sikapnya itu dipuji ramai. “Maaf Aeril, jarang sekali nampak Aeril bersama anak lelaki bertiktok, bergurau or bermain-main ya. Maaf ya”

“Ooo patutlah. Nak tahu juga, terima kasih sudi bagitahu. Memang ada anak-anak payah nak ajak depan kamera ni”

Sumber :http://www.terengganutv.bbn.my/

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.