[VIDEO]”Saya dihuk0m kerana membuat kebajikan” – Lepas Disabit BersaIah, NAJlB D@kwa Dana SRC Sebenarnya Digunakan Untuk Umn0 & Anak Yatimi

Hampir seminggu yang lalu, bekas perdana mnteri Datuk Seri Naj!b Razak telah didapati bersaIah atas tujuh pertud0han termasuk pengubahan wang har@m, pec4h amanah dan saIah guna kuasa ke atas RM42 juta dana SRC International..

Pun begitu, dalam video berdurasi tujuh minit yang dimuat naik di Facebook peribadinya malam tadi, Naj!b menyifatkan keputusan tersebut sebagai “amat tidak adil”.

Bertujuan untuk membersihkan namanya, Najib mendkwa yang dana SRC tersebut sebenarnya digunakan untuk program kebajikan Umn0 dan tanggungjawab sosiaI korp0rat (CSR) bagi anak-anak yatim, bukan untuk kegunaan sendiri.

Tambahnya lagi, huk0man d3nda sebanyak RM210 juta yang dikenakan ke atasnya itu tak setimpal dengan dana sebanyak RM42 juta yang mana 99 peratus darinya itu dibelanjakan untuk tujuan CSR. Ia diibaratkan seperti dia perlu membayar d3nda sebanyak RM5 bagi setiap RM1 yang dibelanjakan.

Saya dihuk0m kerana membuat kebajikan, menjaga anak yatim dan persekolahan mereka.”

Tak cukup dengan itu, Naj!b turut meIuahkan rasa kesaI kerana dia didenda kerana memberikan dana tersebut sebagai sumbangan kepada Umn0 untuk melaksanakan program kebajikan mereka.

Banyak lagi contoh perbelanjaaan seperti ini yang bukannya untuk kepentingan peribadi ataupun untuk keselesaan hidup saya, tetapi untuk tujuan rakyat dan untuk parti.”

Najib turut mempertikaikan kenyataan hak!m Mohd Nazlan Mohd Ghazali kerana tak percaya dengan kewujuda derma dari keluarga diraja Arab Saudi sedangkan s4ksi-s4ksi mengatakan sebaliknya.

Dalam video yang sama, Naj!b juga berikrar untuk menc@bar keputusan mahkmah yang menjat0hkan huk0man penj4ra 12 tahun ke atasnya di Mahkmah Rayuan selepas ini.

Berdasarkan sokongan dan dukungan padu kepada saya serta berdiri teguh atas kebenaran, saya berikrar akan terus berjuang men3ntang keputusan yang amat tidak adil ini.”

“Yang pokoknya, saya tak pernah minta mahu pun ditawar RM42 juta sebagai rasu@h. Pihak pendkwa raya tak mengemukakan sekelumit bukti pun untuk mengesahkan perkara ini berlaku.”

Macam yang korang semua tahu, sebelum ini mahkmah telah membenarkan untuk menangguhkan huku0man sementara menunggu rayuan dengan membayar ikat jamin tambahan sebanyak RM1 juta.

Kalau nak tengok video penuh, korang boleh tengok dekat bawah ni:

Saya faham ramai yang tertanya-tanya dan bimbang tentang keputusan kes SRC terhadap saya.Saya gunakan peluang ini untuk menjelaskan sedikit dari sudut saya.

Posted by Najib Razak on Isnin, 3 Ogos 2020

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Media Asia

Sumber:LM