Akhirnya Punca Sebenar Lelaki Yang Buat Video Tiktok Sokong Isr4el Terjawab

kala Malaysia menyatakan sokongan penuh terhadap Pal3stin yang diz4limi oleh Isr4el, seorang lelaki yang dipercayai penjawat awam memuat naik video dengan mengatakan dirinya menyokong Isr4el, mengund4ng kem4rahan netizen.

Video berdurasi satu minit itu menunjukkan, lelaki yang menggunakan nama Pahlawan90 di Tik Tok secara terbuka dan jelas mengatakan dirinya menyokong Isr4el kerana suka pada kez4liman yang ditonjolkan puak zi0nis berkenaan.

“Bersama Isr4el! Hidup Isr4el! Tahu tak kenapa (aku) sokong Isr4el? Sebab memang aku suka Isr4el. Isr4el punya j4hat, aku suka.

“Dia punya j4hat, dia punya pember0ntakan aku suka. Aku tak suka tamadun, aku suka pec4hkan ketamadunan, suka pec4hkan sifat keperim4nusiaan. Jadi kej4m, aku suka.

“Yesss aku suka hidup dengan suasana yang kej4m, aku suka wujudkan peper4ngan sebab itu aku suka Isr4el. Kan? Ramai lagi yang suka Isr4el. Angkat tangan sikit siapa suka Isr4el. Yay kita geng! Hidup Isr4el! Betul tak?

“Buat apa hidup baik-baik? Kita berper4ng, aku suka. Jangan cakap dengan Islam, jangan cakap dengan Y4hudi, jangan cakap dengan agama lain. Dengan Isr4el sendiri pun aku suka berg4duh. Yes, itulah sifat aku. Aku suka berg4duh dengan Isr4el.

“Aku suka berg4duh, aku tak suka hidup secara aman. Aku tak suka, aku tak suka ketenangan. Aku suka peper4ngan,” katanya.

Selepas video tersebut viral di media sosial, lelaki berkenaan segera menukar nama yang digunakannya di Tik Tok, sebelum bertindak meny4haktifkan akaun tersebut kerana dipercayai tidak tahan dengan kec4man netizen.

M4langnya, nasi telah menjadi bubur apabila ada sumber yang memaklumkan, lelaki terbabit telah dipanggil oleh pihak atasan untuk sias4tan lanjut.

“Minta bersabar (semua), dia kerja malam dan telah dipanggil pihak pengurusan tadi. Ramai yang tengah tunggu kat luar ni. Depan balai pengawal pun dah ada yang menunggu.

“Jenuh nak menjawab sebab satu tempat kerja. Sendiri buat, sendiri tanggung. Dia duduk rumah dalam kuarters, ni tak keluar-keluar,” kata sumber berkenaan.

Sementara itu di media sosial, majoriti netizen menggesan pihak berkuasa menyi4sat dan mengambil tindakan terhadap lelaki itu. Tidak kurang juga ada netizen yang berpendapat lelaki itu membuat kenyataan kurang cerdik sedemikian hanya untuk mencari perhatian

Lelaki sokong Isr4el di TikTok p0sitif d4dah

MELAKA – Seorang penjawat awam yang tular dalam rakaman TikTok kerana menyokong Isr4el didapati p0sitif d4dah m0rfin.

Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Afzanizar Ahmad berkata, lelaki berusia 31 tahun itu telah dipanggil ke Ibu pejabat Polis Daerah (IPD) Melaka Tengah untuk direkodkan keterangan selepas menerima laporan berhubung rakaman video yang dimuatnaik suspek di aplikasi terbabit yang menyatakan sokongan terhadap Isr4el sekali gus menimbulkan reaksi negatif masyarakat.

“Ujian s4ringan air kencing yang dijalankan ke atas suspek mendapati dia p0sitif d4dah.

“Suspek dit4han untuk sias4tan berasingan di bawah Seksyen 15(1)(a) Akta Dadah Berbahaya 1952 dan ditahan rem4n selama dua hari bermula Rabu,” katanya dalam satu kenyataan di sini pada Rabu.

Mengulas lanjut, beliau berkata, polis turut merampas sebuah telefon bimbit daripada suspek yang dipercayai digunakan ketika memuat naik video tersebut di aplikasi TikTok.

“Sias4tan awal yang dijalankan susp.ek disyaki memuatnaik video itu ketika berada di bawah pengaruh d4dah.

Kes disiasat di bawah Seksyen 505(c) Kanun Keseksa4n, dan Seksyen 233 Akta Komunikasi dan Multimedia Malaysia 1988,” katanya.

Baru-baru ini tular rakaman Tiktok berdurasi 59 saat oleh individu itu menggunakan nama @Pahlawan90 yang menyatakan sokongan kepada Isr4el sehingga menimbulkan kem4rahan orang ramai.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut:

About Mediabawang

Check Also

Suami Ini Izinkan Isterinya Peluk Bekas Kekasihnya Ketika Bersanding

H4ri bers4nding mervpakan s4lah satu hari yang bah4gia buat pengantin baharu. Tapi, kalau bek4s kek4sih …