Boleh pula kata Allah sayang semua orang itu bercanggah dalam Al Quran. Sekali kenyataan Ustaz Abu Syafiq undang kritikan ramai dan ini sebab dia kata macam ni.

Seorang pendkwah bebas yang dikenali dengan nama Ustaz Abu Syafiq pernah mencetuskan kontroversi berkaitan dengan isu yang melibatkan Ustaz Ebit Lew (UEL). Baru-baru ini, Abu Syafiq sekali mengundang kritikan ramai selepas berkongsi peringatan terhadap dirinya di laman Instagram. Namun, peringatan yang dikongsi itu menimbulkan rasa tidak senang dalam kalangan warganet.

Kenyataan tersebut menimbulkan persoalan daripada warganet yang menyifatkannya mempunyai masalah hati. Malah, ramai yang meminta agar dia memahami ilmu agama dengan lebih mendalam sebelum mengulas sesuatu tafsiran al-Quran. Sebilangan warganet turut meminta agar Abu Syafiq berhenti daripada mentafsirkan ayat Al-Quran kepada sesuatu yang negatif kerana bimbang akan membuatkan orang lain terpesong.

Sumber : http://trendingkini.pw/

Amin Idris tak nak masuk campur dalam hal UEL, Caprice dan Nadir. Tapi ini komen padu buat Ustaz ini.

Pengacara program Islamik terkenal, Amin Idris enggan masuk campur isu perdebatan antara Ustaz Ebit Lew dan Caprice namun dia berpesan terhadap individu yang dikenali ‘ustaz’ tidak mengeruhkan lagi situasi yang sudah berlaku. Amin menerusi Instagramnya menegur dan menegaskan bahawa ‘ustaz’ tersebut hendaklah menjaga kelakuannya malah mengingatkan kes mahkamah antara Amin bersama individu itu masih belum selesai.

“Saya tak nak campur dalam isu Ebit Lew, Caprice mahupun Nadir An Nuri. Saya doakan kebaikan buat mereka. Namun nasihat saya buat seorang ‘ustaz’, jangan masuk campur boleh? Kes mahkamah awak dengan saya pun tak settle lagi. Jaga perangai, apa awak tulis akan jadi against awak di mhkamah nanti. Pihak mahkamah akan melihat sikap dan kelakuan di media sosial. Kalau tak faham, sila rujuk peguam ‘ustaz’. Ikhlas daripada saya yang masih dalam kuarantin, positif Covid-19,” tulisnya.

Menerusi ruangan komen, rata-rata pengikut dan peminat pengacara itu menyifatkan tindakan ‘ustaz’ tersebut tidak lain hanya mahu meraih perhatian orang ramai dan “gila glamor”. Sementara itu, pelakon dan penyampai radio terkenal, Sharifah Shahirah, berkata, “Kita manusia biasalah, drama… pentas dunia,” komennya.

Tuduhan Memfitn4h Ustaz Ebit Lew, Ustaz Abu Syafiq Heret Amin Idris Ke Mahkamah!

Kes sam4n fitn4h siber penceramah bebas, Ustaz Abu Syafiq akan bermula esok, 20 Mei di Mahkamah Sesyen Shah Alam terhadap pengacara Amin Idris berhubung dakwaan ‘postings’ dan kenyataan fitnah yang diterbitkan di laman media sosial milik pengacara tersebut. Perkara tersebut disahkan oleh peguam kepada Abu Syafiq iaitu Nurul Hafidzah Hassan dari firma guaman NHA Advocates and Solicitors.

“Mahkamah menetapkan tarikh perbicaraan pada 20, 21, 27 dan 28 Mei bagi perbicaraan kes,” kata Nurul Hafidzah. Pada bulan Mei tahun lepas, plaintif, Abu Syafiq memfailkan saman fitnah terhadap Amin Idris dan seorang lagi individu, mendkwa ‘postings’, kenyataan palsu dan ftn4h yang diterbitkan oleh kedua-dua defendan telah menjatuhkan imej, reputasi dan jenama peribadi beliau.

Menurut laporan berita tahun lepas, kes sm4n tersebut dibawa ke mahkamah bagi membersihkan nama Abu Syafiq dan bagi membuktikan kebenaran yang beliau tidak bersalah. Plaintif mendkwa tidak melakukan seperti apa yang didkwa oleh kedua-dua defendan melalui ‘postings’ dan kenyataan yang telah diterbitkan oleh mereka.

Laporan itu juga memetik Abu Syafiq telah mengambil inisiatif dan berusaha untuk menyelesaikan perkara tersebut dengan baik namun gagal. Abu Syafiq seterusnya mengambil keputusan meneruskan tindakan undang-undang kerana beliau tidak pernah membuat kenyataan-kenyataan seperti yang didkwa. Plaintif menuntut ganti rugi am, teruk, teladan, kos, faedah serta relif yang difikirkan sesuai oleh mahkamah. Sumber : Trending Sangat

Ebit Lew terkenang pesan akhir bapa. Tak sangka perkara ini menjadi antara pesanan terakhir dari bapanya.

Khabar duka yang disampaikan oleh pendakwah terkenal, Ustaz Ebit Lew mengenai pmergian ayahanda tersayang sememangnya turut membuatkan rakyat Malaysia berasa hiba. Beliau yang baru sahaja selesai menjalankan kuarantin wajib setelah pulang dari luar negara disambut dengan berita pemergian bapa yang beberapa waktu terlantar sakit.

Dalam perkongsian terbaru pendakwah tersebut, beliau telah memuat naik beberapa gambar dan video semasa proses pengurusan allhyrham Haji Ibrahim Lew Abdullah yang dilakukan di Muadzam Shah, Pahang.

Video :

https://www.instagram.com/p/CRRtdcrFSbm/?utm_source=ig_embed&ig_rid=86a690eb-5879-49d5-a663-92fd0a90d9a3

Terus pesan buat kebaikkan

Ebit Lew juga sempat menulis beberapa pesanan yang pernah dititipkan allhyrh4m kepadanya seperti teruslah berbuat kebaikkan dan tidak merisaukan keadaannya walaupun ketika itu sedang sakit. Dalam pada itu, beliau turut memaklumkan yang bapanya merupakan individu yang kuat bekerja namun tidak pernah meminta apa-apa kerana semuanya diberikan kepada orang lain.

Perkongsian beliau telah mendapat perhatian ramai dan rata-rata mengucapkan salam takziah buat pendakwah tersebut. Mereka juga mendoakan agar roh allahyarham terus dicucuri rahmat dan ditempatkan di syurga yang tertinggi bersama-sama orang yang beriman. Sumber: Instagram Ebit Lew

Tular ramai yang tak puas hati akan reaksi dari DSV soal bendera putih. Sekali DSV tak nak disamakan dengan Ebit Lew sampai bagi komen macam ni pulak.

Gara-gara k3s video tul4r membabitkan pengusaha kosmetik terkenal, Datuk Seri Vida yang telah mengvlas tentang kempen #benderaputih ternyata telah mendapat reaksi kurang menyenangkan daripada . Kata warganet, kenyataan DS Vida disifatkan sebagai tidak sensitif dan mementingkan diri di kala rakyat sedang bergelut dengan pelbagai kesulitan ketika pandem!k ini.

Reply to @azierarizqin TIPS2. ATAS DIRI SENDIRI..NAK MAJU KENA ADA USAHA.. Tidak berdiam diri, usahawan itu tamp1l menjelaskan niat sebenar di sebalik kenyataannya di mana dia hanya ingin menyuntik semangat kepada orang ramai untuk berusaha mengubah diri.

Katanya lagi, dia menyokong kempen #benderaputih tapi dalam isu tersebut bukan semua orang sanggup angkat bendera putih semata-mata hanya ingin mendapatkan bantuan. “Sama juga kalau angkat bendera putih pun, bukannya bantuan terus sampai dalam tempoh lima minit. Kalau banyak alasan macam mana nak kaya?” ujarnya lagi. Dia dalam pada itu turut meminta orang ramai agar tidak membanding-bandingkan dirinya dengan pend4kwah terkenal, Ebit Lew.

“Saya bukan Ebit Lew, aku dari susah sekarang senang, Dia dia aku,aku. Tidak sama diciptakan. Kalau semua diciptakan sama maka tiadalah orang sesak tiadalah orang kaya.” Sumber: beautifulnara

DSV akui lebih bahagia dengan anak anak daripada orang yang macam ni. Sekali ramai pula yang setuju dengan perkongsian tersebut.

Hampir empat tahun berpisah, jutawan kosmetik Datuk Seri Vida mengakui kini hidup selesa bersama anak-anak meskipun tanpa kehadiran insan bergelar suami di sisi. Kata Vida lagi, lebih membimbangkan jika bertemu dengan pasangan yang salah terutamanya jika dapat lelaki jenis biawak hidup yang malas bekerja.

“Realiti Zaman sekarang, berkasih sayang bagai nak rak tapi kosong. Nak beli itu ini utk diri sendiri pun tak boleh. Tambah dapat jenis biawak komodo hidup. Kerja malas. Tau nak makan tidur. Betul la kan?Bukan jenis saya laa kalau macam tu. Baik saya bahagia dengan anak anak. Dah cukup,” katanya.

Perkongsian Vida di Instagram itu mendapat pelbagai reaksi daripada warganet yang turut bersetuju dengan pendapatanya itu. Kata warganet lagi, jika sudah memiliki semuanya mengapa perlukan lelaki lagi. Dalam pada itu, ramai mendoakan semoga Vida bahagia bersama anak-anaknya dan terus berjaya dalam perniagaan. Terdahulu, perkahwinan ketiga Datuk Vida bersama Fairuz Ahmad Zainuddin berakhir pada 2017 selepas mendirikan rumah tangga selama 3 tahun. Sumber:Media Hiburan

Mengejutkan Cik B Tetiba Upload Rakaman Yg Dia Tengah Hisap Rokok Di Laman Ig Nya. Tergamam Ini Yg Dato Seri Vida Lakukan Bila Dpt Tahu Tentang Kelakuan Anknya Itu.

Usahawan kosmetik Datuk Seri Hamiza Othman atau Datuk Seri Vida (DSV) terkejut melihat aksi anak sulungnya, Cik B yang sedang menghisap vape. DSV telah memuat naik video aksi tersebut di laman Instagram miliknya, @datoserivida.

“Cik B hisap vape? Macam ye ye jer.. Muka sikit punya feeling… Tapi yang penting… Cik B dah berjinak jinak dgn foundations… Kreatifnya dia punya imaginasi… Kejut mama tengok,” tulis DSV. Menerusi video tersebut, DSV merakam aksi Cik B yang kononnya sedang menghisap vape.

Objek yang sedang dihisap oleh Cik B merupakan sebotol bedak asas yang menyerupai bentuk vape. Selepas melakukan aksi menghisap ‘vape’, Cik B melakukan silap mata dan mengeluarkan kapas dari mulutnya. Di akhir video, Cik B mencalitkan bedak asas tersebut ke tangan dan menyapu bedak itu ke muka.

Aksi lawak Cik B nyata menghiburkan hati warganet, terutamanya pengikut laman Instagram DSV. Cik B sering melakukan video-video kreatif dan mengumpul peminat tersendiri di laman Instagram miliknya, @cikb_havoc66 yang kini mengumpul lebih 95,000 pengikut. Sebelum ini, Cik B pernah menghasilkan video kelakar berkenaan dengan topik jejaka yang ingin menghampiri ibunya.

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.