Makcik ini setiap hari menangis dan berdoa selama 12 tahun untuk ada rumah. Kehadiran Ebit Liew permudahkan segalanya

Meneruskan m1si tanggungjawab sosialnya, pendakwah bebas, Ustaz Ebit Lew sekali lagi menjentik jiwa apabila ikhtiar bangunkan sebuah rumah buat wanita warga emas berusia 70 tahun, baru-baru ini.

Menerusi satu perkongsiannya di Facebook, Ebit dilihat mengisi masa seterusnya menziarahi sebuah rumah usang yang didiami seorang warga emas terbabit di Tumpat, Kelantan.

Menerusi kapsyen, Ebit menjelaskan warga emas berkenaan tidak putus henti berdoa demi sebuah rumah yang lebih selesa bagi menunaikan solat.

“Alhamdulillah pagi ini dapat bantu bawa kayu, zink, dan keperluan buat rumah untuk nenek ini berumur 70 tahun. Makcik ini men4ngis. Katanya setiap hari 12 tahun berdoa nak bagi ada rumah dan tempat solat sempurna jer.

“Tangisannya buat saya rasa sebak sayu. Saya minta beliau doakan saya. Syukur tadi bersama orang tempatan Dila dan rakan yang lain dapat membantu makcik ini. Ya Allah tuhanku. Sedih rasanya.

“Syukur dapat bayarkan tukang dan siapkan barang buat rumah. Kerja dah dimulakan. InsyaAllah 10 hari ini boleh siap semuanya. Makcik ini gembira sangat. Beri juga sedikit sumbangan belanja tadi,” tulisnya.

Perkongsian terbabit lantas turut mendapat reaksi pelbagai warga maya.

Foto: Facebook Ebit Lew

Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! MB

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Media Bawang

Sumber: MH