Kasih ibu sampai syurga, gigih bangun awal sampai siapkan anak dalam kereta sebelum pergi kerja

Setiap wanita bergelar ibu pasti menghadapi pelbagai cabaran dalam membesarkan anak-anak. Tambahan lagi apabila ada yang terpaksa berkejar masa untuk pergi kerja sambil menguruskan anak.

Begitulah seperti kisah seorang ibu bergelar jururawat ini yang tular di aplikasi TikTok di mana dia terpaksa mengejutkan anaknya lebih awal untuk menghantarnya ke sekolah sebelum bergerak ke tempat kerja setiap hari.

Kejut anak awal, bersiap dalam kereta

link video : tiktok

Menerusi video berkenaan, kelihatan wanita itu dan anaknya sudah memakai uniform lengkap di dalam kereta. Si ibu mengenakan pakaian jururawat manakala anaknya memakai baju sekolah.

Dalam pada itu, anaknya dilihat masih tidur kepenatan di atas pangkuan sementara si ibu menyiapkannya untuk pergi ke sekolah.

“Setiap hari macam ni lah. ‘Rushing’ nak kerja, jadi akan siapkan anak dalam kereta. Anak pun terpaksa bangun awal. Jarak rumah ke tempat kerja 30km lebih. Semoga urusan kita dipermudahkan,” tulisnya di ruangan kapsyen.

Besar nanti dia tahu hargai ibu bapa

Meninjau ke ruangan komen, rata-rata netizen turut merasai cabaran seperti wanita berkenaan. Selain itu, ramai yang kagum melihat kegigihan seorang wanita bernama ibu.

Kasihan anak terpaksa bangun awal

Terpaksa berkorban untuk kelangsungan hidup

Besarnya pengorbanan seorang ibu

Perempuan bergelar ibu memang terbaik

Tak dinafikan lagi, insan bergelar ibu bapa rela berkorban masa dan tenaga demi mencari sesuap rezeki untuk kesenangan seisi keluarga.

Justeru itu, sebagai seorang anak kita dituntut untuk berbuat baik serta menghormati mereka sentiasa.

Sumber: TikTok @uyunisa32

“Manusia itu asalnya dari tanah, makan hasil tanah, berdiri di atas tanah, akan kembali ke tanah. Kenapa masih bersifat langit?” – Hamka

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri

Sementara itu, anda boleh baca juga kisah-kisah lain yang menarik dan menghiburkan di bawah ini yang dikongsikan seperti berikut: