Ibu ni terpaksa akur selepas 10 tahun tunggu zuriat 4 kali gvgur, kandungan ajjal & rahim terpaksa dibuang

Tr4gedi mengalami kegvguran jan1n adalah perasaan paling per1t untuk diteIan oleh golongan wanita yang sudah lama mengidamkan zuriat bersama suami. Lebih-lebih lagi apabila terpksa bersabar menunggu selama bertahun-tahun lamanya, hati siapalah yang t1dak lvluh apabila penantian tersebut mvsnah sekelip mata.

Namun bagi seorang ibu ini, ketabahan melalui det1k pah1t tersebut cukup mervntun jiwa ramai.

Ibu ini suri rumah yang menjual kuih,suami pula hanya pemandu kerajaan.

Turut terkesan dengan cerita dvka ibu berkenaan, seorang pakar perubatan tampil berkongsikan kisah panjang itu menerusi laman Facebooknya.

Bukan datang daripada latar belakang keluarga yang senang, namun wanita ini bersama suami akhirnya berkemampuan untuk membiayai rwatan lVF selepas 10 tahun hasil usaha ker4s mengumpul duit sendiri termasuklah berniaga secara kecil-kecilan serta menjual tanah di kampung.

Meskipun faktor usia yang sudah lanjut akan meris1kokan ny4wanya, tetapi semua itu tidak mem4tahkan semangatnya langsung.

Buatlah apa cara sekali pun, t0long seIamatkan anak saya.

Dalam keterujaan menantikan kelahiran bay1 yang sudah lama dinanti-nantikan itu, siapa sangka dia sekali lagi menerima uj1an berat. Tidak cukup mengalami kegvguran berulang kali sebelum ini, ibu berkenaan dikatakan mengalami dem4m p4nas manakala pergerakan jan1n di dalam kandungan pula agak perlahan.

Sempat merayv agar doktor menyelamatkan zuriat terbabit walau apa pun terjadi, ternyata Allah lebih menyayangi jiwa kecil berkenaan. Meskipun mengalami kehiIangan rahim ak1bat k0mplikasi yang terjadi, kini dia pasrah dan menerima takdir itu seadanya.

Sumber : Facebook Sha Wbunny,erin sakura