“Mvntah drah keluar paku” – Ayah Anas kongsi keadaan terkini selepas terkena buatan orang

ᴘᴇʀᴄᴀʏᴀ ᴀᴛᴀᴜ ᴛɪᴅᴀᴋ, sɪʜɪʀ ᴍᴀsɪʜ ʟᴀɢɪ ᴅɪᴀᴍᴀʟᴋᴀɴ sᴇʜɪɴɢɢᴀ ᴋᴇ ʜᴀʀɪ ɪɴɪ ᴡᴀʟᴀᴜᴘᴜɴ ᴅᴜɴɪᴀ sᴜᴅᴀʜ ᴍᴇᴍᴀsᴜᴋɪ ᴛᴀʜᴜɴ 2020. ᴅᴇᴍɪ ᴍᴀʜᴜ ᴍᴇɴᴊᴀᴛᴜʜᴋᴀɴ ‘ᴍᴜsᴜʜ’, ᴀᴅᴀ ʏᴀɴɢ sᴀɴɢɢᴜᴘ ʙᴜᴀᴛ ᴀᴘᴀ sᴀʜᴀᴊᴀ ᴛᴇʀᴍᴀsᴜᴋʟᴀʜ ᴍᴇɴɢɢᴜɴᴀᴋᴀɴ ᴀᴍᴀʟᴀɴ sʏɪʀɪᴋ ɪɴɪ..

ɪɴɢᴀᴛ ʟᴀɢɪ ᴅᴇɴɢᴀɴ ᴀᴅɪᴋ ғᴀᴛᴛᴀʜ ᴀɴᴀs ʏᴀɴɢ ᴅᴜʟᴜ ᴠɪʀᴀʟ ᴠɪᴅᴇᴏ ᴅᴜᴅᴜᴋ ᴅᴀʟᴀᴍ sᴀɴɢᴋᴀʀ ᴋᴜᴄɪɴɢ? sᴇᴋᴀʀᴀɴɢ ɴɪ ᴀʏᴀʜ ᴅɪᴀ ᴛᴇʀᴋᴇɴᴀ ʙᴜᴀᴛᴀɴ ᴏʀᴀɴɢ ᴋᴀᴛᴀɴʏᴀ. ᴋᴀʟᴀᴜ ʙᴇᴛᴜʟ, sᴇᴍᴏɢᴀ ᴛᴇʀʙᴜᴋᴀ ʜᴀᴛɪ ᴏʀᴀɴɢ ʏᴀɴɢ ʙᴜᴀᴛ ᴛᴜ ᴜɴᴛᴜᴋ ɪɴsᴀғ ᴅᴀɴ ᴛᴀᴜʙᴀᴛ..

ᴍᴇɴᴇʀᴜsɪ ᴘᴇʀᴋᴏɴɢsɪᴀɴ ʏᴀɴɢ ᴅɪᴍᴜᴀᴛɴᴀɪᴋ ᴏʟᴇʜ ʙᴀᴘᴀ ᴋᴇᴘᴀᴅᴀ ғᴀᴛᴛᴀʜ ᴀɴᴀs ɪᴀɪᴛᴜ sᴇᴏʀᴀɴɢ ᴋᴀɴᴀᴋ-ᴋᴀɴᴀᴋ ʏᴀɴɢ ᴘᴇʀɴᴀʜ ᴠɪʀᴀʟ ᴘᴀᴅᴀ sᴜᴀᴛᴜ ᴋᴇᴛɪᴋᴀ ᴅᴀʜᴜʟᴜ ᴅɪ ɪɴsᴛᴀɢʀᴀᴍ, ᴍᴇᴍᴀᴋʟᴜᴍᴋᴀɴ ʙᴀʜᴀᴡᴀ ᴅɪʀɪɴʏᴀ ᴋɪɴɪ sᴇᴅᴀɴɢ ‘ᴍᴇɴᴅᴇʀɪᴛᴀ’ ᴅɪᴘᴇʀᴄᴀʏᴀɪ ᴀɴɢᴋᴀʀᴀ ᴘᴇʀʙᴜᴀᴛᴀɴ sʟʜɪʀ..

Petikan Dari Instagram Ayah Anas

RepostBy @fattahanas_boyyeah: 

“Allah maha kuasa..Demi Allah , yg baik baik hanya untuk Dia , yg hina tu sy..Ampunkan sy jika sakitkan hati kamu.. penat aku tanggung.. penat aku bawa.. 🙏🏻tutup penat ni dengan senyuman untuk orang lain.. HINA nya lagi.. ye takpe.. mmg hina.. sy terima.. mcm2 dah kena.. sakit.. mmg sakit..

Abis ? bnyak dah abis.. abis daaa.. jadi cukup lah tu.. mohon 🙏🏻 merayu 🙏🏻 , demi ANAS DAN ANEESA.. Kesian Anas , Kesian Aneesa..Depa kena tempias tu.. depa nampak tempias ni.. kesiankanlah kat depa..

takpe3.. ni kite rehat pejam mata.. jap lagi bukak mate, kita senyum mcm biasa 🙂.. please 🙏🏻”

Mengapa sihir diharamkan dalam Islam

Ilmu Hitam, atau lebih dikenali sebagai sihir dalam Al-Quran merupakan satu perbuatan yang amat dikutuk dalam Islam. Semua bentuk sihir diharamkan memandangkan asas kegiatan ini melanggar prinsip-prinsip Islam. Sebagai Muslim, kita percaya hanya Allah SWT yang mempunyai kekuasaan untuk merubah takdir dan membentuk kehidupan kita. Sihir menghapuskan konsep ini dengan memberi kuasa kepada manusia untuk menentukan takdirnya. Ini bererti dia  menduakan Allah.

Rasullulah SAW bersabda:”Sesungguhnya jampi serapah, tangkal azimat serta sihir ilmu pengasih adalah syirik.” (Hadis riwayat Abu Daud)

Sihir melanggar aturan dunia. Jelasnya sesiapa yang mengamalkan sihir secara terang-terang telah melawan ketentuan yang ditetapkan Allah SWT. Ini sama seperti syirik. Kita sering diingatkan bahawa Allah sedia mengampunkan apa jua dosa hambanya kecuali syirik terutama sekali bila seseorang itu berada di ambang maut. Setiap Muslim perlu sedar dia tidak berupaya merubah apa yang telah Allah peruntukkan untuknya.

Firman Allah SWT: “(Oleh kerana Allah menguasai segala-galanya, maka) wahai umat manusia, kamulah yang sentiasa berhajat kepada Allah (dalam segala perkara), sedang Allah Dia-lah sahaja Yang Maha Kaya, lagi Maha Terpuji.” (Surah Faatir 35, ayat 15)

Bagaimanakah sihir dilakukan? Pengamal ilmu hitam menggunakan kuasa dari jin atau syaitan untuk kegiatan haram ini. Mereka saling bertukar matlamat, seperti membuat perjanjian dengan jin untuk mendapat bantuan atau ilmu yang dianggap haram.

Menurut Saidatina Aisha r.a., bila Rasullulah SAW ditanya mengenai ahli sihir yang kononnya mempunyai pengetahuan tentang masa depan, Rasullulah menjawab, “Mereka adalah orang-orang yang tidak mempunyai arti (orang-orang yang hina).” Rasullualh di tanya lagi, “Sesungguhnya  para dukun tersebut terkadang menyampaikan kepada kami suatu (berita) yang (kemudian ternyata) benar.”

Maka Rasullulah SAW menjawab, “Kalimat (berita) yang benar itu adalah yang dicuri (dari berita langit) oleh jin (syaitan), lalu dimasukkan ke telinga teman dekatnya (dukun dan tukang sihir), yang kemudian mereka mencampuradukkan berita tersebut dengan seratus kedustaan.” (HR Bukhari dan Muslim)

Dalam dunia moden hari ini, tidak ramai yang mengamalkan ilmu sihir jika dibandingkan dengan mereka yang mendakwa tahu cara-caranya. Sekitar 90% dakwaan ini sama sekali tidak benar kerana ia mengambil kesempatan kejahilan awam terhadap ilmu sihir semata-mata untuk mendapat keuntungan kewangan.

Malangnya, masih ramai yang  masih terjerumus ke kancah ini. Mereka mengeluarkan wang yang banyak hanya semata-mata untuk mencapai cita-cita mereka. Sering kali, mereka yang kurang arif, keliru dengan ilmu sihir dan ilusi. Mereka sebenarnya telah diperdayakan oleh mereka yang pakar menipu dalam bidang ini.

Firman Allah SWT dalam Al-Quran: “Nabi Musa menjawab: “Campakkanlah kamu (dahulu)!” Maka apabila mereka mencampakkan (tongkat-tongkat dan tali masing-masing), mereka menyilap mata orang ramai dan menjadikan orang-orang itu merasa gerun, serta mereka melakukan sihir yang besar (keadaan dan caranya).” (Surah Al-A’raaf 7, ayat 116)

Bagaimana pula kita memelihara diri dari terkena sihir, atau keluar dari mantera ini? Dua surah terakhir dalam Al-Quran, iaitu surah Al-Falaq dan Surah An-Nas telah diturunkan khusus untuk menghindari dari terkena sihir.

Perlu juga diingatkan kerana sifat semula jadi manusia yang sering bersangka buruk, mereka ada kalanya merasa seperti disihir. Umumnya ini tidak benar, dan jika perlu, lebih baik dia berjumpa doktor atau pakar psikiatri.

Yang paling utama, teguhkan iman kepada Allah SWT dan kepada Rasullulah SAW. Lazimkan membaca Al-Quran dan ini akan melindungi diri dari terkena sihir.

Sumber : Ig fattahanas_boyyeah

Olahan: TeamWalla

Peringatan: Salinan Semula Tanpa Kebenaran Tidak Dibenarkan!! Terima Kasih

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih Banyak!

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami.

Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau kesemua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.