Tular video muka mirip pelawak popular kantoi tengah sibuk jual beli barang. Sekali ramai pula yang perasan ada benda yang lain dalam video tersebut.

Kecoh sejak malam tadi menerusi laman Twitter apabila nama seorang pelawak popular dikaitkan dalam satu video sedang berurusan dengan seorang penunggang motosikal. Menerusi rakaman video pendek tersebut, individu yang dikatakan mirip seorang pelawak dari kumpulan popular itu seolah-olah terkejut lalu berang apabila mengetahui dirinya sedang dirakam.

“Woi! Hang rakam apa?” kata individu berkenaan kepada perakam video dalam loghat utara sambil meluru keluar dari kereta jenis perodua Myvi. Sehingga kini, video kurang seminit itu yang dikongsikan seorang pengguna Twitter itu sudah ditonton lebih 40,000 kali. Rajin pelawak zaman sekarang ni, macam-macam kerja dorang buat. Hari tu sorang jadi tauke ayam. Yang ni tak pasti lagi tauke sayur atau air batu.
Video : href=”https://twitter.com/i/status/1423267303550951428″>https://twitter.com/i/status/1423267303550951428

“Rajin pelawak zaman sekarang ni, macam-macam kerja mereka buat. Hari tu seorang jadi tauke ayam. Kali ni tak pasti lagi tauke sayur atau air batu. Gaya tangan waktu bagi barang tu nampak macam dah lama je berkecimpung,” ciap pemilik akaun Twitter yang memuat naik video berkenaan.

Ciapan tersebut sekaligus menerima reaksi pelbagai warganet dan ada mendkwa mengaitkan individu tersebut sebagai pelawak berdasarkan loghat dan suara. Bagaimanapun, ada juga yang menyangkal kerana berpandangan ia hanya gimik atau lakonan semata-mata. Antaranya;

Tapi Netizen Kata: “Staged. Tak Real Doh!”

“Gimit je ni, nnt keluar la moie baru *******. Hahahaha.” “Staged. Amende pass barang jauh2 macamtu nampak nau memang nak bagi nampak satu alam hahaha. Ytjt.” “Doesnt looks legit.” “Tak real siak. Nampak sangat beelakon.” “Beria menghalakan lampu motor ke arah muka pelawak sampai senget2 tayar motor.” “Alaa kalau fikir logik takkan la nak bagi barang tempat terbuka macam tu woi.agak2 la dengan lampunye.”

Malah ada juga yang mendkwa ia sebagai strategi pemasaran sebelum individu didkwa melancarkan produk baharunya. Sehingga kini, individu yang didkwa mirip pelawak terbabit belum dikenal pasti atau dapat dibuktikan kesahihannya. sumber: media hiburan

PDRM tampil dedah apa yang mereka jumpa lepas tahan pelawak terkenal. Tapi ini yang menjadi tanda tanya pula.

Seorang pelawak terkenal ditahan polis selepas disyaki terbabit dalam kegiatan pemrdg4ngn orang bagi tujuan ekspl0it4si s3ks, dalam srbvan di sebuah hotel di sini, kelmarin. Ketua Polis Daerah Kuala Pilah, Superintendan Amran Mohd Ghani berkata, dalam srbvan kira-kira jam 10 pagi itu, polis turut menyelamatkan seorang wanita daripada menjadi mngs4 pmrd4gng4n. Katanya, lelaki berusia 40-an itu ditahan dalam srbvan Ops Pintas oleh Bahagian S.iasatan J.enayah (JSJ) Ibu Pejabat Daerah (IPD) Kuala Pilah selepas melakukan r.isikan.

“Menerusi Ops Pintas, kami menahan seorang lelaki dan menyelamatkan seorang wanita berketurunan Melanau daripada menjadi mngs4 pmrdg4ng4n. Siasatan dijalankan mengikut Sksyen 4kta Antipemrdgng4n Orang dan Antipenylvdvpan M.igran (ATIPSOM) 2007 yang memperuntukkan hukuman pnj4ra tempoh tidak melebihi 15 tahun dan boleh dikenakan d3nda,” katanya ketika dihubungi, hari ini.

Amran berkata, turut dirmp4s dalam srbvan itu adalah sebuah kereta jenis Perodua Axia, beberapa bungkusan k0ndom, sejumlah wang tunai dan empat telefon bimbit. Svspek dir3m4n selama empat hari manakala mngs4 yang diselamatkan mendapat perintah perlindungan sementara dan ditempatkan di sebuah rumah perlindungan di Johor.

“Svspek juga dikenakan k0mpaun bagi kes4lahan rentas negeri tanpa kebenaran mengikut Praturan-Praturan Pencgahan dan Pengawalan Sakit Berja.ngkit (Langkah – Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan J.angkitan) ( Pelan Pemulihan Negara) 2021. S.iasatan lanjut berkaitan kes ini diteruskan bagi mengenalpasti rangkaian kegiatan pemerdagangan orang ini,” katanya. Sumber : Trending Sangat

Tak pasal pasal nama kena petik. Tauke Jambu nafi dirinya dtngkap polis gara gara kes ini.

Pelawak Tauke Jambu menafikan dirinya dit4hn polis berhubung kes pem3rdgng4n orang bagi tujuan eksploitasi s3ks di sebuah hotel di Kuala Pilah, kelmarin. Menurut laporan Harian Metro, Tauke atau nama sebenarnya Zamratul Amri Zakaria berkata, dia langsung tiada kaitan dengan jny4h tersebut sebaliknya berada di rumah ketika ini.

“Saya tidak terbabit dalam apa-apa kegiatan seperti itu. Gilalah siapa yang petik nama saya itu.  Saya ada saja di rumah di Bukit Jalil ini. Saya berada dalam keadaan baik dan tidak ada apa yang perlu dirisaukan. Biarlah apa orang nak cakap, tapi tak eloklah kaitkan saya dengan isu sedemikian,” kata pelawak berusia 45 tahun itu.

Walaupun namanya tiba-tiba ‘dipetik’ warganet, pelakon filem Abang Long Fadil itu tidak marah selain menganggap ia sesuatu yang lucu. “Rasa kelakar pula bila nama saya dikaitkan dalam perkara ini.  Saya tiada hak untuk menutup mulut orang. Masing-masing ada hak bersuara. Kalau Agong pun orang boleh pertikaikan, apatah lagi saya ini.  Jangan risau saya berada dalam keadaan yang baik disamping isteri saya sekarang ini,” ujarnya.