Umpama Pelaris, 2 Gadis Bantu Ayah Untuk Llcin Jual 2 Ekor Lembu Dalam Masa Sehari Tapi Netlzen Mula Tidak Puas Hati

Tak dapat dinaflkan bahawa semua orang bekerja keras kerana ingin mendapatkan rezeki yang melimpah seperti wang dan harta yang melimpah. Namun yakinlah bahawa rezeki itu sudah ditentukan Allah

Dalam situasi PKP yang semakin mencbar ini, pelbagai inisiatif di lakukan oleh anak-anak muda demi mencari sesuap rezeki untuk menampvng kehidupan. Pelbagai strategi dan teknik pemasaran digunakan demi melariskan produk yang dijual. Dari teknik mulut manis melayan pelanggan ketika menjual sehinggalah teknlk meletak wanita cantik untuk membantu melariskan jualan.

Di Kepala Batas, Kedah,lain pula kisah dua gadis ini yang menjual daglng lembu di gerai tepi jalan. Penjual daging kebiasaannya sinonim dengan lelaki, tapi kemunculan dua gadis cantik ini di gerai daging lembu mencvri perhatian ramai. Menurut perkongsian oleh Cik Kartun Omey, mereka baru sahaja buka gerai jualan pada waktu pagi, tapi dua beradik ini telah berjaya menjual sehingga dua ekor lembu.

“Alhamdulillah…kmi adik bradik settle jual 2 ekoq daglng lembu pgi ni…kesimpulannyer…jgn malv tuk mencari rezeki sesuap nasi..insyaallah..jumpa lg tahun depan,,,

Perkongsian gadis yang menggunakan nama facebook Cik Kartun Comey dan Farra Saad mencapai sehingga 1.9k perkongsian, 1.9k komen dan mendapat sehingga 2 ribu tanda suka dari netlzen.

NETlZEN NASIHATKAN TUTUP AvRAT

Banyak komen netlzen yang menasihatkan 2 gadis ini untuk menutup avrat dan kasihan kan bapa mereka. Rata rata beranggapan cara mereka seperti ‘tidak malu’.

“Bgus adik bradik ni tolong abah dia jual dging lembu…apasal pla ptlkaikan pmakaian drang pla..ko nak beli..beli ja la bro.

Tak payah nak cakap itu ini..d0sa drang sdri tanggung..buat jahat d cakap..buat baik pun d cakap…apapun sbnarnya yg korang ckp2 tu dtang dri mata trus ke OTAK…CARA OTAK MENILAI ORG..SITU DAH JELAS..SIKAP SEBNAR INDIVIDU TU..MINDSET…KALAU BIASA FIKIR YG BAIK2 AKAN KLUAR JGA KATA2 YG BAIK2..

“Kesimpulannya avrat mu terbuka Bukan kesimpulan jgn malv mencari rezeki hmm

“Tau la bapa dia mgajar anak dia camana..tak payah nak susah2 ckp itu ini..esok2 ko ada anak..haaaa.anak ko lagi dsyat baru ko tau..cakap bleh smbrang cakap…mnilai org bkan dri cara dia bpakaian..tapi hati budi…pakai tutup habis pun hati blum tau baik

Cik Kartun Omey juga turut memanjatkan rasa bersyukur atas kurnian rezeki dan sempat berkongsi gambar bersama Abah dan mendoakan suapaya Abah dipanjangkan umur dan selalu mendapat rezeki seperti itu untuk setiap tahun

“Alhamdulillah….syg abah…semoga Abah dipnjangkn umur..n dpt mcm ni ngn abah setiap tahun”

Sumber : RJ SOHOR #IZZDOLA

Via tranformasi