Gara gara tidak ikut kontrak yang telah ditetapkan kini pemilik Maydan Trading tampil sm4n Fazura. Sekali ini keputusan Mahkamah.

Mhkm4h Rayvan hari ini mengesahkan keputusan Mhkm4h Tinggi menolak s4man oleh pemilik Maydan Trading terhadap selebriti Fazura atau nama sebenar Nur Fazura Shariffudin dan Universal Music Sdn Bhd atas dkwaan mel4nggar kontrak. Panel tiga hak1m terdiri daripada Datuk Hanipah Farikullah, Datuk Azizah Nawawi dan Datuk See Mee Chun menolak rayvan Narhamdan Abd Malek dan mengarahkan beliau membayar kos RM10,000 kepada Nur Fazura.

Ketika dihubungi, peguam Fakhrul Azman Abu Hassan, mewakili Nur Fazura, mengesahkan keputusan mhkm4h tersebut dan berkata mhkm4h memutuskan bahawa tiada pelngg4ran kontrak oleh anak guamnya dan Universal Music. Narhamdan mer4yu terhadap keputusan Mahkamah Tinggi pada 18 Jun tahun lalu yang menolak s4mannya terhadap pelakon dan penyanyi itu serta Universal Music yang mengurus Nur Fazura.

Narhamdan, yang memiliki dan menjual produk kesihatan iaitu ‘candy’ yang boleh dikunyah dikenali sebagai ‘Q Tab’ untuk kesihatan rambut, kulit dan kuku memfailkan s4man pada 16 Dis 2017 dengan menamakan Nur Fazura, 38, dan Universal Music Sdn Bhd sebagai defendan pertama dan kedua.

Mengikut terma perjanjian, Nur Fazura sepatutnya memasarkan produk tersebut dalam tempoh enam bulan melalui media sosial, khususnya Instagram milik pelakon itu. Dalam s4man tersebut, Narhamdan mendkwa selebriti itu melngg4r kontrak pada penghujung September 2017 apabila Nur Fazura melancar dan memasarkan produk kesihatan dan kecantikan berasingan iaitu ‘TRUDOLLY ‘TruBeauty’ ketika k0ntraknya masih berkuat kuasa.

Beliau mendkwa pelancaran produk itu mewujudkan persaingan untuk produk ‘Q Tab’ manakala pemasaran produk itu telah diabaikan, menyebabkan beliau mengalami kerugi4n dari segi jualan. Oleh itu, Narhamdan, antara lain, menuntut pembayaran balik RM156,000 daripada Nur Fazura dan Universal Music, ganti rugi RM141,755.61 kerana pel4nggaran kontrak, faedah dan kos. Fazura dalam penyataan pembelaan difailkan pada 29 Jan 2018 mendkwa beliau tidak pernah memasuki apa-apa perjanjian dengan perayu. Peguam Jefri Jaafar mewakili Narhamdan manakala Universal Music oleh Wilson Lim. Sumber : Bernama

Fazura rayu individu ini bertaubat. Siap dedahkan perbuatan individu ini dan minta untuk pulangkan wang pelanggan.

Selepas beberapa hari meraih kejayaan luar biasa dengan mencatat jumlah jualan sebanyak RM2.16 juta untuk tudung keluarannya, Tudung Fazura, ada pihak sudah cuba mengambil kesempatan menipu orang lain. Perkara tersebut didedahkan Fazura, 38, menerusi perkongsian dalam InstaStorynya beberapa jam lalu dengan memuat naik bukti perbuatan jahat penipu berkenaan. Kata pelakon filem Dendam Ponti4nak itu, penipu itu sebenarnya sudah melakukan perbuatan jahatnya sejak beberapa bulan lalu, namun semakin mengganas sejak akhir-akhir ini.

“Dia dah ambil banyak duit orang. Dia gunakan bahan macam katalog untuk menipu dan ramai yang terpedaya. Caranya, dia pujuk pelanggan dengan mengatakan stok masih ada walaupun sebenarnya koleksi yang didakwanya itu sudah lama kehabisan stok. Kemudian dia minta pembeli membayar dengan cara transaksi sebelum menyekat nombor semua pelanggan yang selesai membuat bayaran,” dedahnya. Ternyata kecewa dengan tindakan tidak bermoral wanita itu, Fazura sempat meminta pelaku supaya bertaubat dan memulangkan kembali semua wang pembeli yang ditipunya.

“Saya tak tahulah apa awak rasa bila menipu orang. Siap ada gambar konon sedang membungkus parcel. Sedangkan orang mengharapkan untuk dapat tudung itu dan pakai. Duit semua orang tu, ingat percuma ke. Semua orang bekerja untuk dapatkan duit. Ada yang nak beli tudung ni, semua tak dapat. Waktu-waktu macam inilah awak nak buat kerja sebegini kan. Taubatlah, tolonglah. Kalau ada rasa bersalah dalam hati awak, tolonglah bertaubat. Pulangkan semula duit pelanggan dan ejen-ejen saya,” katanya lagi.

Isteri kepada pelakon Fattah Amin itu turut menunjukkan wajah si pelaku, namun tidak dapat dipastikan sama ada foto tersebut adalah wajah sebenarnya ataupun dia menggunakan gambar orang lain untuk mengaburi mata semua orang.

Beberapa hari lalu, Fazura terharu apabila orang ramai memberikan sokongan terhadap tudung keluarannya sehingga berjaya terjual sebanyak 80,000 helai dalam tempoh dua jam. Pencapaian tersebut sekali gus membantu mereka yang terkesan akibat pandemik C0vd19 seperti golongan wanita, ibu dan ibu tunggal yang kehilangan mata pencarian. Ibu kepada Nur Fatima Aisya itu menarik perhatian ramai apabila menjual tudung serendah RM27 sehelai dengan niat membantu orang ramai yang terkesan kerana pandemik. Sumber – K! ONLINE

Kini Fazura tampil dengan gaya ini pula. Ramai yang cair tengok perubahan terkini pada Fazura.

Seperti kita tahu, Hidayah merupakan milik Allah S.W.T. Bagi pelakon Nur Fazura, keputusannya untuk memakai hijab merupakan keputusan peribadinya sendiri tanpa perlu membuat sebarang pengumuman kepada peminat atau pihak media.

Menerusi posting terbaharunya di laman Instagram, ibu kepada seorang cahaya mata itu tampil memakai hijab bersama busana serba berwarna merah jambu. Penampilannya itu turut dipuji oleh pengikutnya di laman Instagram dan kebanyakan mereka berasa ‘cair’ melihat imej baharu isteri kepada pelakon Fattah Amin itu.

Sebelum ini, Fazura sering tampil memakai tudung selempang biasa bagi menutup kepalanya dan kini beliau kelihatan sudah 100% memakai hijab. Semoga perubahan yang dilakukan oleh Fazura ini dapat dijadikan contoh kepada kita semua untuk menjadi seorang Muslim yang lebih baik.

Sumber : hotfm

Mata kena ketumbit pun masih cantik lagi. Fazura dapat banyak sangat petua dari peminat untuk hilangkan ketumbit.

Aktres jelita Nur Fazura jadi perhatian ramai apabila tannpil melakukan ‘live’ di Instagrannnya dengan nnasalah ketumbit iaitu bengkak di bahagian mata sebelah kanan. Menerusi lannan sosial tersebut, Fazura yang bersiaran `live’ selama hampir satu jam itu kelihatan ayu mengenakan hijab berwarna hijau lembut sambil mengajak pengikutnya berborak.

“59 mins. Thank you Iayan Faz borak entah apa tadi. Love you,” tulis Faz ni ruangan kapsyen. Menerusi ruangan ‘live’ itu juga, Faz turut berkongsi keletah anaknya Nur Fatima Aisya, 9 bulan, yang semakin bijak.

Sementara itu di ruangan komen, ramai wargamaya yang berkongsi petua cara untuk mengurangkan bengkak ketumbit pada mata. Pada masa yang sama, ada juga yang turut memuji penampilan cantik Fazura berhijab walaupun dengan sebelah matanya bengkak.

“Petua orang-orang tua, jika ketumbit di mata letak air susu badan kat mata tu, insyallah baik,” kata seorang wargamaya. “Mato bengkak ke tu? Tak nampak macam bengkak pun, nampak cantik je,” komen seorang wargamaya. “Ada ketumbit pun lawa ni, saya hanyalah potato,” puji seorang wargamaya.

“My daughter pun kena ketumbit jugak. Pegi klinik, doc bagi antibiotik, ubat bengkak dan ubat titis sampai dua,” luah seorang wargamaya. “Mata ketumbit pun nampak cantik sangat ni, suka tengok kak Faz la,” usik seorang wargamaya.

“Ketumbit ke? Ada cara untuk cepat balk. Faz ambit benang jahitan, ikat pada jari manis macam cincin tu, baca selawat 3x. Kalau mata yang kena tu kanan, ikat pada jari manis kiri. Insyallah, berkesan.

Bila dah balk, buang benang tu,” kongsi seorang wargamaya lagi. Sehingga kini, siaran ‘live’ tersebut telah menerima lebih 200,000 tontonan daripada pengikutnya. Apa Kata Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!! Sumber : Trendingkini.pw via gempak

Dah jarang nampak Fazura berlakon. Bukan tak nak berlakon tapi rupanya ini sebab Fazura tak terima apa apa tawaran.

Lama tidak melihat Fazura di sebalik kaca televisyen (TV). Sudah tidak berlakon lagikah?Rupa-rupanya, belum ada naskhah yang berjaya menambat hatinya. Jika ada pun, produksi pula tidak boleh menerima susunan jadual kerjanya selepas bergelar ibu.

Menerusi perkongsian dalam sesi siaran langsung di Instagram, isteri Fattah Amin itu mendkwa dia tawr hti dengan skrip dan jalan cerita yang hampir sama. “Dah lama tidak berlakon.

Masa itu belum kahwin lagi. Bukan apa, ada tawaran tetapi karakter dia macam cinta tiga segi, perempuan kena pukvl, jadi m4ngsa. Bosan bosan..bosan. Skrip bosan, tak payahlah. “Ada juga tawaran, macam seronok skrip berbeza, isu lain tetapi tidak boleh terima susunan kerja dan masa saya, jadi terpaksa kita tolak,” katanya yang dipetik Utusan Malaysia.

Fazura bagaimanapun akan mempertimbangkan tawaran sekiranya dia berpuas hati dengan jalan cerita, skrip dan komitmen masa. Agaknya, Fazura akan muncul dalam drama atau filem yang macam mana? Sumber:cari

PERHATIAN: Pihak admin tidak akan bertanggungjawab langsung ke atas komen-komen yang diberikan oleh pembaca kami. Sila pastikan anda berfikir panjang terlebih dahulu sebelum menulis komen anda disini. Pihak admin juga tidak mampu untuk memantau semua komen yang ditulis disini. Segala komen adalah hak dan tanggungjawab anda sendiri.