Suami halau isteri sebab nak buat benda ini dengan perempuan itu. Isteri terpaksa akur dengan segala keputusan.

assalam min. Hide profile aku. aku dalam dilema. untuk terus kuat atau cuba untuk terima kenyataan. yang suami aku dah sebetul2nya tak ade hati pada aku. dia ada perempuan lain dari awal usia prkhwinan kami. dah nak dekat 3 tahun. perempuan tu umur 18 tahun. dan kami laki bini 25 tahun. nak dibndingkan aku dengan perempuan tu banyak sangat lebih aku weh. bukan aku yang cakap ramai yang cakap.

Sekarang makin melampau pulak. suami aku sampai block wsap aku. block fb. yang aku boleh contact melalui call tu pun jarang angkat. msg pun jarang balas. aku sedih sangat. down sangat. aku buat segala tugas ssbagai seorang istri. tapi aku tak dihargai . aku syang sangatt2 kat dia. dalam sujud trakhir aku. aku selalu mendoakan kebahagiaan aku dan dia. tapi makin lama aku tengok pandangan dia pada aku dah kosong. stiap malam aku tatap muka dia. sedih sangat allah. aku miliki jasad dia. tapi hati dia bukan milik aku.

Assalam min. Sambungan dr kisah aku. Betul ke manusia ni bodo sebab sayang. Korang bayangkan suami aku penah halau aku tidur luar semata2 hanya untuk gayut dengan budak tu nak vc dengan perempuan tu mase pkp. Yelah tak dapat jumpa kan. Aku pergi lah tido luar kat ruang tamu. Bangun pagi hidang sarapan. Macam biasa. Basuh baju dia. Aku taat sangat min. Sedangkan kalau kluar rumah dia tak kisah pun tak bagi tau. Tapi aku bagi tau jgk. Aku takut dosa.

Ada yang komen cuba kluar rumah tenangkan fikiran. Penah dah weh aku keluar lepas jumpe gambar perempuan tu up dekat ig. Gmbar rapat gile peluk pinggang bagai. Tapi perempuan tu lah up. Suami aku memang kat ig tu tak tunjuk dia tu dah khwin. Tunjuk macam ada awek ke tak ade. Memang acah single. Penuh folower perempan. Aku tau suami aku kalau tak ade aku memang boleh gile macam mak mertua aku cakap. Tapi penguat smangat aku family dia lah. Sayang aku sangat2.

Saudara mara dia smua syang gilaaa kat aku. Siap cakap kalau si suami bt apa2 bgtau. Kiteorang tau lah nk kerja kan dia. Yee kita baik ikhlas. Ramai orang sayang kan. Ramai orang ada masalah dengan mertua. Tapi suami dioranng okay. Terbalik dengan aku. Lagi 1 aku nak cerita. Sesungguhnya suami aku tak berkemampuan mana pun dalam rumah tangga ni. Banyak aku jee yang bayar serba serbi. Sebab gaji dia paras hidung je. Tapi dia tak sedar diri. Rasa diri bgus sgt. Yee sebab dia ada rupa. Jadi dia ingat prmpuan skarang pandang rupa tu sangat lah.

Elehhh budak 18 boleh lah di gula2 kan. Hmmm entah lahh. Aku kekadang rasa bosan dengan keadaan skang. Rasa penat mental bukan badan. Tapi aku bukan tak cuba nak lupekan dia. Berapa kali dah aku merajuk balik rumah mak lah. Apa. Last2 aku blik sebab terasa kesian. Sapa lah nak bsuh baju dia. Masak kat diaa. Kenapa orang lain nampak kebaikan aku dia buta sangat. Rasa nak jee hantuk2 kepala diaa. Sedar lahhh sedarr lahh. Sakit teruk aku lah menjaga nyaa. Tapi tak ubah2 jgk sikap. Penatt sangatt. 3 tahun dah hadap.

 

Sumber : Kisahrumahtangga